محمدکاظم خلدینسب به مهر گفت: برخی از کشورها در منطقه خاورمیانه به علت پوشش تبلیغات گسترده توانستهاند بازارهای بینالمللی را جذب کنند. یکی از برنامههای ما برای تبلیغات در سطح گسترده راهاندازی نمایندگیهای اطلاعرسانی گردشگری ایران در خارج از کشور است تا با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به بررسی تقاضاها نسبت به راهاندازی این نمایندگیها اقدام کنیم. هر متقاضی که علاقهمند دریافت مجوز راهاندازی این نمایندگیهاست در سایت کانون اتومبیلرانی ثبتنام میکند اگر این پروندهها تکمیل بود در کمیته راهبردی معاونت گردشگری بررسی شده و مجوز نهایی داده میشود.
وی افزود: متقاضی به عنوان مرکز ثقل فعالیت و ارتباط بین سازمان میراث فرهنگی و آن کشور معرفی میشود و سازوکار برای شناسایی بازار و حضور در مجامع و ارتباط با افراد شاخص در آن کشور بررسی میشود؛ بنابراین کانونهای اطلاعرسانی گردشگری در هر کشوری به نوعی تسهیلکننده تبلیغات گردشگری ایران در آن کشور است.
مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری اظهار کرد: پیش از این نمایندگیهای اطلاعرسانی در خارج از کشور وجود داشت، ولی راهاندازی آن با مشکل مواجه شده بود ولی اکنون حرکت نوینی شکل گرفته است. این کانونها یکی از ابزار موثر برای معرفی جاذبههای ایران است.
خلدینسب ادامه داد: 40 کشور را به عنوان بازار هدف گردشگری انتخاب کردهایم. بخشی از آنها جزو کشورهای همجوار ایران هستند، بخش دیگر، جزو کشورهایی هستند که از سالها قبل با آنها مراوده داشتیم، کشورهایی مانند چین، آفریقای جنوبی، هندوستان، روسیه نیز جزو این 40 کشور بازار هدف انتخاب شدهاند.
وی از برگزاری تورهای آشناسازی فعالان گردشگری خبر داد و ابراز کرد: در این برنامهها تورگردانان، اصحاب رسانه، سفرنویسان، فعالان گردشگری، روسای اتحادیههای هتلداری و شرکتهای سرمایهگذاری حضور دارند، ما از آنها میخواهیم برای دیدن جاذبهها و ظرفیتهای ایران به کشورمان سفر کنند و گزارش آن را در رسانههای خارجی خود منعکس کنند به این ترتیب میتوان با آنها تعامل برقرار کرد تا از طریق ارتباط و توافق بتوانیم در رسانههای خارجی حضور داشته باشیم.
به گفته خلدینسب، از ارتباط و توافقی نیز که صدا و سیما با برخی کشورها برقرار کرده میتوان استفاده کرد و برای تبلیغات تلویزیونی وارد مذاکره شد.
وی از امضای تفاهمنامهای بین سازمان میراث فرهنگی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خبر داد و بیان کرد: کمیته راهبردی به ریاست معاونت گردشگری و معاونت فرهنگ و ارتباطات به منظور معرفی جاذبههای گردشگری تشکیل میشود.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد