حال پس از بهتر شدن شرایط بازار خودرو مجدداً همین دوست قدیمی به ایران آمده و گویا با همکار قدیمی خود آشتی کرده و قرار است دو محصول جدید را روانه خط تولید ایرانخودرو کند. یکی از این دو محصول خودروی سدان «پژو 301» است.
در نگاه اول کاملاً مشخص است که طراحی «پژو 301» محتاطانه بوده و هیچ هیجانی در آن دیده نمیشود و سعی شده طیف وسیعی از مشتریان را تنها راضی نگه دارد. زیر در پوش موتور 301 سه نوع موتور قابل نصب است.
پیشرانه 1.2 لیتری VTi با توان تولید 72 اسببخار، پیشرانه 1.6 لیتری VTi با توان تولید 115 اسب بخار و پیشرانه 1.6 لیتری HDi با توان تولید 92 اسببخار که ایرانخودرو اعلام نکرده که کدام پیشرانه را قصد دارد بر روی خط تولید خود ببرد. حال بیایید خوشبین باشیم و فرض کنیم که ایرانخودرو قویترین موتور یعنی نمونه 1.6 لیتری VTi را روانه بازار خواهد کرد.
با این فرض پیشرانه پژو 301 چهار سیلندر 16 سوپاپه خواهد بود که دقیقاً 1587 سیسی حجم دارد و میتواند حداکثر 115 اسببخار در 6000 دور در دقیقه و 150 نیوتنمتر در 4000 دور در دقیقه را تولید کند.
اگر پژو 301 به گیربکس خودکار مجهز شود مصرف آن به صورت ترکیبی 7.6 لیتر خواهد بود و اگر گیربکس دستی روی آن نصب شود 6.8 لیتر در هر صد کیلومتر میسوزاند.
در مورد ابعاد و مشخصات این خودرو باید گفت که پژو 301 دقیقاً 4442 میلیمتر طول، 1748 میلیمتر عرض و 1476 میلیمتر ارتفاع دارد و فاصله دو محورش 2652 میلیمتر است. وزن این خودرو نیز (با گیربکس خودکار) دقیقا 1501 کیلوگرم است و 53 لیتر حجم باک بنزین است.
از نظر امکانات و تجهیزات رفاهی این خودرو در سطحهای مختلفی عرضه میشود و میتوان روی آن تجهیزاتی مثل رینگهای آلومینیومی 15 و یا 16 اینچی، سانروف، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید با دکمه استارت موتور، روکش چرمی صندلیها و غربالک فرمان، سیستم تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم دستی و یا خودکار، کیسههای هوای جانبی و جلویی و پردهای، سنسور عقب، و سیستمهای ترمز و پایداری ABS، EBD، HBA، TCS و ESC قابل نصب است که البته بعضی از آنها به صورت استاندارد روی آن قرار ندارند و باید به صورت سفارشی نصب شوند.(خودرو بانک)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
درود بر چین جان