رنو کپچر با وجود چهره شاسیبلند گونهای که دارد، باید گفت که اصلاً خودروی بزرگی نیست و تنها کمی قد بلند است، یعنی با 4122 میلیمتر طول، 1778 میلیمتر عرض و 1567 میلیمتر ارتفاع از رنو اسکالا که به عنوان یک هاچبک فروخته میشود، دارای طول و عرض کمتری است و تنها کمی از آن ارتفاع بیشتری دارد که البته این موضوع برای خیابانهای شهرهای بزرگ کشور از جمله تهران نکته خوبی محسوب میشود.
هنوز ایران خودرو اعلام نکرده که قصد دارد در صورت ورود چه پیشرانهای را روی کپچر نصب کند اما تنها دو نمونه موتور بنزینی برای کپچر در نظر گرفته شده که احتمالاً نمونه 1.2 لیتری 4 سیلندری وارد ایران خواهد شد.
این پیشرانه دقیقاً 1197 سیسی حجم دارد و میتواند حداکثر 116 اسببخار در 4900 دور در دقیقه و 190 نیوتنمتر در 2000 دور در دقیقه را تولید کند.
با وجود کم حجم بودن، این پیشرانه عملکرد خوبی دارد و میتواند در 10.9 ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت برسد و به حداکثر سرعت 192 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.
مصرف سوخت این فرانسوی نیز بسیار عالی است و در شهر 6.6 لیتر، در خارج از شهر 4.7 لیتر و به صورت ترکیبی 5.4 لیتر میسوزاند.
همانند پیشرانه، روی کپچر میتوان تجهیزاتی مثل سنسور پارک، روکش چرمی صندلیها، رینگهای 16 اینچی آلومینیومی، چراغ LED مخصوص روز، کروز کنترل، سیستم ترمز و پایداری ABS و EBD، سیستم نشان دهنده باد لاستیکها، گرمکن و روکش چرمی برای سردنده و غربیلک فرمان، سیستم ورود بدون کلید و سیستم صوتی با رادیوی دیجیتال نصب کرد و باید دید که ایران خودرو کدام یک از این تجهیزات را برای بازار ایران انتخاب خواهد کرد.
اما میرسیم به مهمترین فاکتور کپچر یعنی قیمت این خودرو در بازار ایران. خودروساز اول کشور اعلام کرده که در صورتیکه قصد واردات این خودرو را داشته باشد، میخواهد کپچر را به صورت CBU و CKD و با قیمت 110 میلیون تومان و به صورت انحصاری عرضه کند.
این خودرو چندی پیش در نمایشگاه خودروی تبریز رونمایی شد. (خودروبانک)
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد