معمولاً شرکت خودروسازی «بی ام و» برای بازارهای مختلف، خودروهای مناسبی می سازد و حتی در بعضی از موارد مانند «X6» یک دسته بندی و بازار جدیدی را بوجود می آورد.
اگر بیشتر به نمونه پیکاپ طراحی شده برای سری 5 نگاه کنید متوجه می شوید که از نظر طراحی و جذابیت در سطح بسیار خوبی است و به نظر می رسد که خودرویی قابل استفاده از نظر فضای بار به عنوان یک پیکاپ باشد.
با وجود اینکه معمولاً نمونه های رندر شده نسخه M از بی ام و هستند و همگی دوست دارند که یک نسخه M را داشته باشند ولی در حقیقت اگر فرض کنیم که قرار باشد یک پیکاپ از بی ام و درست شود اصلاً نسخه M برای این مدل مناسب نیست و شاید بهتر باشد که از مدل های دیگری مانند 520d که توانایی تولید گشتاور بیشتری دارد، استفاده شود.
اما چرا بی ام و یک پیکاپ را به خط تولید خود اضافه نمی کند؟ شاید اگر قرار باشد قیمت خودرویی در حد بی ام و سری 5 را پرداخت کنید و یک خودرو با عنوان پیکاپ را سوار شوید، انتظار داشته باشید که به عنوان خودرویی در این کلاس بتوانید در شرایط محیطی و جاده ای مختلفی از آن استفاده کنید و بیش از یک سری 5 قابلیت حمل بار داشته باشد!.
به طور مثال فرض کنید چنین خودرویی با کیفیت بالای مواد داخلی و تجهیزات رفاهی مختلف، آیا می تواند یک بار سنگین مثلاً چند صد کیلو کاه و یونجه را در آب و هوایی برفی و بارانی جابجا کند؟ در حقیقت این چیزی است که یک خریدار پیکاپ از آن انتظار دارد و شاید بسیاری از امکاناتی که سری 5 روی آن بسیار تمرکز کرده به عنوان یک پیکاپ اصلاً اهمیت و کارایی نداشته باشند لذا رندرهای مختلف از سری های بی ام و اگرچه بسیار جذاب هستند اما اگر بی ام و قصد تولید یک پیکاپ واقعی را داشته باشد حتماً یک سری جدید و با ویژگی های یک پیکاپ واقعی را تولید خواهد کرد.(خودروبانک)
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد