
این شرکت اعلام کرد مشکل نرم افزاری به معنای آن است که کیسههای هوای سرنشین جلو در خودروهای A4 و S4 آئودی مدل سالهای 2013 تا 2015 ممکن است در زمان تصادف باز نشود.
خودروسازان برای حل نواقص خودروهایشان پیش از اینکه همانند مورد کیسههای هوای معیوب تاکاتا به یک بحران ایمنی تبدیل شوند، تحت فشار فزاینده ای قرار گرفته اند.
در فراخوان مربوط به کیسه هوای تاکاتا، 10 خودروساز برای 7.8 میلیون دستگاه خودرو در آمریکا فراخوان داده اند اما مشکل آئودی با مشکل کیسه هوای تاکاتا که بادکننده آن ممکن است منفجر شود و قطعات فلزی همانند ترکش به سمت سرنشینان خودرو پرتاب شود، متفاوت است.
آئودی اعلام کرده مشکل نرم افزاری کیسه هوا را در طول آزمایش و مشاهده میدانی در اوت کشف کرده است. این امر منجر به تحلیل تصادفاتی در اروپا شد که کیسه هوا مورد استفاده قرار گرفته بود و در نتیجه این آزمایشها آئودی تصمیم گرفت در آمریکا فراخوان دهد.
طبق گزارش جداگانه دیگر، مقامات آمریکایی در راستای تحقیقات از کیسههای هوای تاکاتا از هوندا موتور خواسته اند به 38 سوال پاسخ دهد تا دریابند آیا این خودروساز ژاپنی در مورد این مشکل از قبل اطلاع داشته و چه زمانی به معیوب بودن کیسههای هوا پی برده است.
سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا به هوندا دستور داده است تمامی جزییات مربوط به این کیسههای هوا از جمله گزارش کشتهها و مجروحهای مربوط به آن را ارایه دهد.
همچنین توضیح دهد چه اقداماتی را برای تحقیقات در مورد کنترل کیفیت در کارخانههای تاکاتا و همچنین استانداردهای طراحی و اسناد شکایات مربوط به مسئولیت تولید اتخاذ کرده است.(ایسنا)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
گفت وگوی اختصاصی تپش با سرپرست دادسرای اطفال و نوجوانان تهران:
بهروز عطایی در گفت و گو با جام جم آنلاین:
گفتوگوی «جامجم» با حجتالاسلام محمدزمان بزاز از پیشکسوتان دفاع مقدس در استان خوزستان