هشدار تند رییس جمهوری ترکیه به مخالفان

اردوغان: همه توطئه چینان را از صفحه تاریخ محو می​کنم

تظاهرات در استانبول علیه اردوغان

در پی انتشار خبرهایی مبنی بر تصمیم دولت ترکیه برای دستگیری 400 نفر از مخالفان رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و احتمال توقیف روزنامه زمان، دیروز صدها نفر مقابل ساختمان دادسرای استانبول تجمع کردند.
کد خبر: ۷۴۸۷۷۱

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری جمهوریت، شایعه احتمال آغاز عملیات گسترده نیروهای امنیتی برای دستگیری 400 نفر از مخالفان دولت ترکیه از جمله 150 روزنامه نگار، همزمان با سالگرد افشای فایل‌های صوتی مربوط به فساد مالی نزدیکان اردوغان در سال گذشته، موجب تجمع صدها نفر در مقابل ساختمان دادسرای استانبول شده است.

به دنبال علنی شدن فایل‌های یاد شده در آذر سال گذشته، چهار نفر از وزرای ترکیه مجبور به استعفا شدند، همچنین ده‌ها نفر از نزدیکان دولت مورد بازجویی قرار گرفتند. این فایل‌ها از سوی هواداران جماعت گولن و روزنامه زمان که به ارتباط نزدیک با جماعت یاد شده اشتهار دارد، منتشر شده بود.

اکرم دومانلی، مدیر تحریریه روزنامه زمان روزجمعه به منظور گفت‌وگو با مقامات دادستانی استانبول درباره این ادعاها در دادسرای استانبول حضور یافت و به خبرنگاران گفت که دادستان استانبول از وجود چنین پرونده‌ای ابراز بی‌اطلاعی کرده است. شماری از روزنامه‌نگاران ترکیه نیز که شایعاتی درباره احتمال بازداشت آنان منتشر شده است، روزجمعه در تجمع معترضان در مقابل ساختمان دادسرای منطقه چاغلایان استانبول حضور یافتند.

ادریس بال، نماینده مجلس ترکیه که سال گذشته از حزب حاکم عدالت و توسعه استعفا کرد، در این باره گفت: هدف کسانی که در پی عملیات انتقام‌گیری هستند سرپوش گذاشتن بر مفاسد مالی است ولی اجازه داده نخواهد شد که با ایجاد ترس و رعب این پرونده‌ها به فراموشی سپرده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها