بیشترین میزان کاهش رضایت مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در ایران، با کاهش 9.2 درصدی مربوط به خدمات فروش خودروهای ژاپنی میتسوبیشی و خودروهای چینی لیفان است.
به این ترتیب رضایت مشتریان از خدمات فروش انواع خودروهای لیفان و توجوی (کرمان موتور) و میتسوبیشی لنسر (آرین موتور پویا) در شش ماهه نخست امسال افت 9.2 درصدی را تجربه کرده است.
پس از آن انواع خودروهای چینی امویام بیشترین افت رضایتمندی را به خود اختصاص دادهاند بهگونهای که رضایت مشتریان از خدمات فروش انواع خودروهای امویام و امویام x33 (مدیران خودرو) معادل 8.7 درصد نسبت به ارزیابی صورت گرفته در شش ماهه دوم سال گذشته، کاهش یافته است.
خودروهای کرهای هیوندای نیز در رتبه سوم افت رضایتمندی مشتریان قرار دارند به این ترتیب رضایت مشتریان از فرایند فروش انواع خودروهای هیوندای مانند توسان، سانتافه و النترا (آسان موتور) معادل 4.7 درصد کاهش یافته است.
رتبه چهارم کاهش رضایت مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری باز هم مربوط به کرهایها اما این بار محصولات شرکت کیا است بهگونهای که خودروهایی چون پیکانتو، اسپرتیج و موهاوی (اطلس خودرو)، افت 3.2 درصدی را در کسب رضایت مشتریان تجربه کردهاند البته نکته قابل توجه این است که نمایندگی انحصاری واردات دو برند کرهای هیوندای و کیا در اختیار یک خانواده است.
و اما انواع خودروهای تولیدی سایپا نیز در رتبه آخر کاهش رضایتمندی مشتریان قرار دارند بهگونهای که میزان رضایت مشتریان از خدمات فروش خودروهایی چون پراید، تیبا و تندر 90 معادل یک درصد کاهش یافته است.(ایسنا)
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد
محمد نصرتی در گفتوگو با جامجم مطرح کرد؛