در این فیلم که کارگردانش «فرهاد نجفی» است و بهمن ماه سال 92 در سینماهای کشور اکران شده است، «یاس» با یک قطعه مجاز حضور دارد و این اثر به نوعی نخستین قطعه رسمی این خواننده در بازار مجاز ایران است.
هر چند اواخر سال ۱۳۸۵ آلبومی ۸ قطعهای از مجید غفوری با نام «نگو دیره» منتشر شد که در یکی از قطعههای آن بخشهایی به سبک رپ توسط «یاس» خوانده شده بود. آن زمان، شایعاتی در مورد مجوز نداشتن این آلبوم یا مجاز شدن موسیقی رپ شکل گرفت که در نهایت با تایید رسمی مجاز بودن این آلبوم توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، بر طرف شد.
حال پس از سالها، «یاس» با حضور رسمی در یک فیلم سینمایی بار دیگر توانسته مجال حضور در فضای رسمی هنری کشور را پیدا کند؛ اتفاقی که ظاهرا خود این خواننده به رغم پیشنهادهای فراوان از سوی مسئولان و برخی تهیه کننده های حوزه موسیقی کشور، چندان رغبتی به آن ندارد و دوست دارد هویت آثارش همچون روال چند سال گذشته ادامه پیدا کند.
ظاهرا در روزهای آینده قرار است این خواننده قطعه ای جدید را در فضای مجازی منتشر کند که در آن پاسخ قاطعی به تمام صحبتها و زمزمههای مجاز شدنش در رسانهها خواهد داد.
پیش از این مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد درباره مجوز دار شدن «رپ» به «موسیقی ما» گفته بود: «سیاستگذاریهای کلان دفتر موسیقی به هیچ وجه بر این اساس نیست که تعیین کنیم موسیقیدانها چه خطی مشیای را پیش ببرند. ما برخلاف دورههای قبل کار کارشناسی انجام میدهیم و برخورد و نظارتهای مد نظر ما کاملا کارشناسی شده پیش خواهد رفت. لذا دفتر موسیقی امروز رسما از طریق سایت «موسیقی ما» اعلام میکند آمادگی بررسی آثار این حوزه را دارا هستیم. وقتی دفتر موسیقی امروز روی برخی سبکها مثل رپ کار کارشناسی انجام میدهد و و موضوعی را به این شکل مطرح می کند، نشان دهنده دوره جدیدی در فرهنگ موسیقی کشور است. ما به دنبال پاک کردن صورت مسئله نیستیم و می خواهیم کمک کنیم به بالندگی و بلوغ موسیقی ایرانی واعلام می کنیم که هر هنرمندی برای این بلوغ و بالندگی ایدهای دارد، قطعا از کمک و همراهی و همفکری دوستان استفاده خواهیم کرد. »
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
بازگشت ترامپ به کاخ سفید چه تاثیری بر سیاستهای آمریکا در قبال ایران دارد؟
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
رضا جباری: درگفتوگو با «جام جم»:
بهتاش فریبا در گفتوگو با جامجم: