به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو اقتصاد، مجتبی فراهانی در مصاحبه با این رادیو گفت: در این طرح 3 هزار بازرس سازمان و همچنین 20 هزار ناظر افتخاری همکاری خواهند کرد.
وی افزود: در طرح های فروش فوق العاده و حراجی ها نظارت جدی داریم و کالاها تا 20 درصد با تخفیف عرضه می شود که واحدهای تحت پوشش این طرح با پارچه نوشته ها مشخص می شود و باید در دید مشتریان قرار گیرد.
فراهانی اظهار داشت: در این طرح کالاهای پرتقاضا مانند میوه و تره بار، مواد پروتئینی، محصولات غذایی، کیف و کفش، شیرینی ها و آجیل و خشکبار، قند و شکر و لبنیات و روغن نباتی مورد نظارت خواهد بود.
وی افزود: بر خدمات شرکت های مسافربری هوایی، زمینی، دریایی، ریلی و دفاتر فروش و حمل و نقل درون شهری و برون شهری، اماکن تفریحی و زیارتی و گردشگری و خشکشویی ها نظارت ویژه برنامه ریزی شده است.
معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اهداف این طرح را ایجاد تعادل عرضه و تقاضا، تنظیم بازار و جلوگیری از تخلف و سوء استفاده از شرایط تقاضای بازار اعلام کرد.
فرهانی گفت: حدود 170 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در سراسر کشور از جمله در تهران با 21 هزار غرفه برنامه ریزی شده است که از ششم و تا 15 اسفند به تدریج آغاز بکار خواهد کرد.
وی افزود: شهروندان می توانند برای اطمینان از واحدهای حراجی و فروش فوق العاده کد این طرح (ویژه واحدها) را که در پارچه نوشته ها مشخص شده است به سامانه 124 ارسال کنند و پاسخ بگیرند.
معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: این واحدها باید مجوز از اتحادیه بگیرند و تاکنون 3 هزار واحد در شهر تهران درخواست کرده اند و باید کالایی باشد که در حالت عادی و طول سال فروخته می شود و با همان کیفیت مرغوب و بر اساس برگه های فروش معتبر و تحفیف توزیع کنند.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
تهیهکننده، نویسنده و بازیگران مجموعه شبکه سه، از چالشهای تولید یک قصه اجتماعی میگویند
در گفتوگو با یک جامعهشناس، تهدیدات و فرصتهای هوش مصنوعی برای خانوادههای ایرانی را بررسی کردهایم
سعید شیخزاده در گفتوگو با «جامجم» عنوان کرد