هزار وعده خوبان در اختتامیه موسیقی فجر

سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در حالی به کار خود پایان داد که با وجود وعده قبلی پیروز ارجمند، مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد ارکستر سمفونیک روی صحنه نرفت و فعالیت خود را آغاز نکرد. هرچند وزیر ارشاد در این مراسم از آغاز به کار ارکسترها تا پایان سال خبر داد، اما باید منتظر بود و دید وعده‌ای که از سال گذشته تاکنون بارها بیان شده و جامه عمل به خود نپوشیده عملی خواهد شد یا خیر.
کد خبر: ۷۷۳۰۰۹

به گزارش جام‌جم، جنتی با اشاره به قول سال گذشته رئیس‌جمهور درباره احیای ارکسترهای سمفونیک و ملی در این مراسم گفت: در طول یک‌سال تمام تلاشمان را برای احیای این دو ارکستر کردیم و بخش عمده‌ای از آن به مسائل مالی و اعتباری مرتبط بود و برای آن باید از سوی سازمان برنامه و بودجه اعتباراتی در اختیارمان قرار می‌گرفت که تاکنون 40 درصد آن اعتبارات را در اختیارمان گذاشته‌اند و بخش دیگر هم مربوط به مسائل فنی بود، ولی قول می‌دهم تا پایان امسال ارکستر سمفونیک اجرا شود و ارکستر ملی هم در دو سه ماهه ابتدایی سال آینده به اجرای برنامه‌هایش بپردازد.

این وعده طی دو سال گذشته تاکنون بارها از سوی مسئولان وزارت ارشاد مطرح شده است، باید دید این بار عملی می‌شود یا خیر. جنتی افزود: متاسفانه برخی از گروه‌های سیاسی که با دولت تدبیر و امید مشکل دارند تلاش می‌کنند از احساسات مذهبی مردم سوءاستفاده کنند و با طرح مسائل تحریف شده و دروغ و جعلی احساسات مردم متدین را تحریک کنند.

او با اشاره به جنجال اخیر درباره تک‌خوانی زنان افزود: برخی از گروه‌ها به دروغ مردم متدین را بی‌جهت علیه دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحریک می‌کنند.

جنتی در پایان سخنانش گفت: برخی مراجع عظام درباره موسیقی اظهارنظر کرده‌اند و ما نیز برای نظرات ایشان احترام قائل هستیم و دغدغه‌ها و نگرانی‌های دینی آنها را درک می‌کنیم و می‌دانیم نظراتشان بر اساس احساسات دینی و وظیفه شرعی است، بنابراین تمام تلاش خود برای رعایت موازین و قوانین در این حوزه را به کار می‌گیریم.

بخش دیگر برنامه‌های اختتامیه موسیقی فجر، تجلیل از فخرالدین فخرالدینی، محمدعلی بهمنی، مرجان قنبری‌مهر و اردشیر کامکار بود و این هنرمندان با آمدن روی صحنه جوایز و لوح‌های تقدیرشان را از دستان علی جنتی، حمیدرضا نوربخش، مصطفی کمال‌پورتراب، علی مرادخانی و حسن ریاحی دریافت کردند.

پس از برگزاری مراسم تجلیل اعلام شد که محمدعلی بهمنی، شاعر و ترانه‌سرا به عنوان رئیس شورای شعر و ترانه دفتر موسیقی ارشاد انتخاب شده است، مسئولیتی که پیش از این مرحوم استاد مشفق کاشانی سال‌ها برعهده داشت. حسن ریاحی هم بار دیگر دبیر جشنواره موسیقی فجر در سال آینده معرفی شد. به این ترتیب حسن ریاحی با 9 دوره دبیری، رکورددار جشنواره موسیقی فجر در این زمینه شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها