وزیر دادگستری در جمع خبرنگاران:

مقابله با فساد «مد» شده است

سراج: قوه قضاییه و دولت با تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد مخالفند

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: تعدادی از نمایندگان مجلس طرح تشکیل ستاد مبارزه با فساد را پیگیری می‌کنند و پیش می‌برند در حالی‌ که قوه قضاییه و قوه مجریه با این طرح مخالف هستند.
کد خبر: ۷۹۹۷۹۱

به گزارش میزان، ناصر سراج در مراسم تودیع و معارفه بازرس‌کل سابق و جدید استان قزوین، تصریح کرد: بر اساس این طرح، سازمان مبارزه با فساد در 31 استان شعبه و مدیر خواهد داشت و طبیعتا هر مدیری به چند معاون نیاز دارد و تعدادی قاضی خواهیم داشت که شمار زیادی نیروی انسانی لازم است. سراج خاطرنشان کرد: طراحان این طرح پیش‌بینی کرده‌اند 50 درصد درآمد این سازمان به‌عنوان بودجه خود این سازمان منظور شود درحالی‌که این سوال پیش می‌آید که در دو سه سال ابتدایی تشکیل این سازمان که درآمدی وجود ندارد، چگونه بودجه این سازمان باید فراهم شود؟

وی با بیان این که در صورت تصویب این طرح، شورای نگهبان به علت بار مالی آن را تائید نخواهد کرد، افزود: ایجاد ساختار جدید مشکلات زیادی به وجود می‌آورد و با توجه به این که نیروهایی که قرار است در آن سازمان مشغول به کار شوند، همان نیروهای فعلی هستند، پس چه دلیلی دارد ساختار جدیدی ایجاد کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، نهادگرایی و ایجاد ساختار جدید را پرهزینه، کم‌فایده و اغلب دارای جنبه تبلیغی دانست و گفت: در مقابل، کارکردگرایی نقاط ضعف و قوت دستگاه‌های موجود را بررسی و برطرف کرده و رویکرد اصلاحی دارد که کم‌هزینه و پرفایده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها