تظاهرات گسترده یمنی‌ها علیه عربستان

مردم مقاوم یمن در اعتراض به تجاوزات عربستان، تظاهرات گسترده‌ای را در صنعا برگزار کردند.
کد خبر: ۸۰۵۲۰۴

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، خواستار آغاز تحقیقات بین‌المللی درباره جنایات متجاوزان شدند و از کشورهایی که به حمایت از مردم یمن پرداختند، قدردانی کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این تظاهرات گسترده با عنوان «با هم ضدتجاوز» در اعتراض به تداوم تجاوزات عربستان و محاصره ظالمانه یمن برگزار شد. تظاهرکنندگان در بیانیه پایانی اعلام کردند با تمام قدرت به مبارزه خود با تجاوز عربستان و آمریکا ادامه خواهند داد.

به گفته عبدالله علو، یکی از اعضای کادر رهبری ائتلاف مدنی مسئول پیگیری جنایات تجاوز آل‌سعود در یمن، براساس آمار موجود و ارزیابی‌های صورت گرفته بیش از ده هزار منزل مسکونی مردم یمن بر اثر بمباران و حملات هوایی عربستان سعودی به‌طور کامل منهدم شده است. این منبع همچنین آمار قربانیان تجاوز به یمن را 2477 شهید و 6064 زخمی اعلام کرد.

روز گذشته اعلام شد در پی حملات موشکی سنگین ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به عربستان، ارتش یمن اولین موشک اسکاد خود را به سمت پایگاه هوایی خمیس مشیط عربستان شلیک کرد. این موشک در هوا و پیش از اصابت توسط سعودی‌ها ردیابی و منهدم شد.

در پی حملات موشکی سنگین ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، عربستان تمام پروازهای منطقه جازان و ابها واقع در جنوب این کشور را لغو کرد. همچنین در پی حملات ارتش یمن و نیروهای انصارالله به مناطق مرزی جازان و نجران، چهار نظامی سعودی از جمله یک افسر کشته شدند.

از سوی دیگر اعلام شد علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور سابق یمن ظهر روز جمعه از یک عملیات ترور در صنعا جان به در برد.

با تشدید تلاش‌های بین‌المللی به منظور برگزاری کنفرانس ژنو که جنبش انصارالله اعلام کرد در آن بدون قید و شرط شرکت خواهد کرد، منصور هادی، رئیس‌جمهور فراری یمن نیز اعلام کرد در آن شرکت خواهد کرد. در همین حال برخی منابع سیاسی یمنی اعلام کردند آمریکا در مذاکرات اخیر خود با نمایندگان جنبش انصارالله در عمان طرحی را پیشنهاد داده که به موجب آن یمن به دو اقلیم تقسیم شود.

همچنین آمریکا پیشنهاد داده که مذاکرات سیاسی آغاز شده، ارتش بازسازی و علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن نیز از هرگونه نقش سیاسی در آینده این کشور محروم خواهد شد.

در حالی که جنبش انصارالله یمن هرگونه مذاکره با طرف آمریکایی را رد کرده‌، وزارت خارجه آمریکا از انجام مذاکرات میان دو طرف در عمان خبر داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها