بهروز غروی با بیان اینکه در دهه اخیر وضعیت جاده ها در کشور وخیم تر شده است، گفت: در سال ۲۰۰۷ رتبه ایران در تلفات جاده ای ۱۶۸ بود که در سال ۲۰۱۱ این رتبه به ۱۷۷ از میان ۱۸۰ کشور جهان رسیده است.
وی با بیان اینکه توصیه کارشناسان این است که باید از رویکردهای بازدارنده برای جلوگیری از تصادفات استفاده کرد، افزود: انسان به عنوان یک موجود جایزالخطا شناخته می شود که باید سایر عوامل موثر در تصادفات مانند طراحان، مدیران و بهره برداران راهها توجه بیشتری داشته باشند.
این کارشناس ایمنی و ترافیک با اشاره به اینکه در کنار خودروها برخی جادهها و راههای کشور هم استاندارد کافی را ندارند، اظهار داشت: مسدود شدن برخی مسیرها به دلیل سانحهپذیر بودن و داشتن آمار بالای حوادث از سوی پلیس نشان میدهد که این بخش نیز در بروز حادثه نقش دارد.
غروی با بیان اینکه سرعت غیرمجاز هم از اصلی ترن عوامل سوانح جاده ای در کشور است، افزود: جاده و خودرو، سهم زیادی در سوانح جاده ای منجر به مرگ دارند.(مهر)
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد