خودرویی برای کسانی که تمایلی به دیده شدن حین رانندگی ندارند

رنج‌ روور جدید در ژنو +عکس

رنجروور زره‌پوش سنتینل + فیلم + عکس

اگر فردی هستید که روز و شب از امنیت خود و خانواده‌تان خواب ندارید، خب خبر خوش! واحد اتومبیل های ویژه عملیاتی (SVO) لندروور به‌تازگی از نخستین اتومبیل زرهی خود پرده‌برداری کرد: رنجروورسنتینل.
کد خبر: ۸۳۴۰۳۸
رنجروور زره‌پوش سنتینل + فیلم + عکس

سنتینل را بر پایه رنجروور اتو بیوگرافی ساخته‌اند و این اتومبیل آن‌قدر سرسخت بوده که گواهی VR8 را بر سینه‌اش بچسبانند.

می‌پرسید این گواهی به چه معناست؟ این یعنی رنجروور زره به تن ما قادر است تا در مقابل گلوله‌های سریع ضد زره ۷٫۶۲ میلی‌متری هم قد علم کند.

همچنین به بدنه این اتومبیل حفاظ‌هایی متصل شده تا با انفجار پانزده کیلوگرم تی ان تی هم خم به ابرو نیاورد و همچنین اگر نارنجک DM51 را رو یا زیر بدنه اش بیندازند، مشکلی نخواهد بود.

همه این‌ها بدون سلول‌های زرهی سرنشینان که کاملاً سفارشی از «فولاد فوق‌العاده قوی» ساخته شده‌اند، ممکن نبود.

پنجره‌های استاندارد هم جای خود را به شیشه‌های چندلایه زرهی داده‌اند تا ضمن حفظ حریم خصوصی سرنشینان و ارائه نمایی واضح در مقابل چشمان آن‌ها، در مقابل گلوله هم حرفی برای گفتن داشته باشد.

SVO به تازه‌ترین دست‌پختش سیستم کنترل پایداری نیز افزوده و طبق گفته آن‌ها حداکثر باری که بر دوش سنتینل می‌نهید نباید از مرز ۶۵۰ کیلوگرم عبور کند.

بیایید تا باهم گذری داشته باشیم بر تجهیزات افزوده شده به نگهبان: باتری کمکی، باک سوخت با قطع‌کن اضطراری و اگزوز ضد دست‌کاری.

همه این مجموعه ارزشمند بر دو جفت آلیاژ ۲۰ اینچی استوار است، چرخ‌هایی که توسط تایرهای پنچررو (Run Flat) مخصوص و سیستم ضد آتش یاری می‌شوند.

همه این موارد شدیداً به وزن اتومبیل می‌افزایند، پس برای این‌که سیستم تعلیق زیر این بار کمر خم نکند، شرکت آن‌ها را از نو طراحی کرده است.

اگر احیاناً هنگام عبور و مرور با سنتینل به ردوبدل کردن اسناد نیاز پیدا کردید، پنجره‌ای ۱۰۰ میلی‌متری برای راننده تعبیه کرده‌اند.

اگر هیچ طوری با بحث امنیت شخصی‌تان شوخی ندارید، علاوه بر سیستم‌های حفاظتی پیش‌فرض می‌توان سیستم اطفا حریق زیرسطحی و زیر کاپوتی، سیستم اعلام خطر تنظیم‌پذیر، چراغ‌های اضطراری و بلندگوهای خارجی (برای اطلاع رسانی به مردم خارج از اتومبیل) را نیز سفارش داد.

سازندگان برای قلب تپنده این اتومبیل انگشت روی موتور توربوشارژ شده ۳ لیتری V6 گذاشتند. این موتور، ۳۳۵ اسب نیرو را از طریق جعبه‌دنده ۸ سرعتِ اتوماتیک ZF به چرخ‌ها منتقل می‌کند. گفتیم که سنتینل سنگین‌وزن است، به همین خاطر نیز ترمزهای ۳۸۰ و ۳۶۵ میلی‌متری به ترتیب در جلو و عقب اتومبیل جا خوش کرده‌اند تا در متوقف کردن این غول کم نیاورند.

فرض می‌کنیم که راننده زره‌پوش تصادف کرد و قادر به باز کردن درهای اصلی سنتینل نشد، خوشبختانه فکر اینجا را هم کرده‌اند و پشت صندلی‌های پشتی یک در اضطراری تعبیه شده تا سرنشینان و راننده به سلامت از آن خارج شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
سهم پزشکان سهمیه‌ای

ضرورت اصلاح سهمیه‌های کنکور در گفت‌وگوی «جام‌جم»‌با دبیر کمیسیون آموزش دیدبان شفافیت و عدالت

سهم پزشکان سهمیه‌ای

نیازمندی ها