به گزارش جام جم آنلاین ، محمد علی مددی در گفتگو با خبر خودرو افزود : در شرایطی که بیش از 50 درصد از بازار خودرو در اختیار دو شرکت بزرگ خودروساز است مسلما بازار خودرو همچنان انحصاری است لذا شورای رقابت موظف به ورود و رفع انحصار و ایجاد فضای رقابتی در بازار خودرو است.
وی تصریح کرد : وظیفه ذاتی شورای رقابت خروج تولید از جریان انحصار است و رقابتی کردن بازار است از این رو شورای رقابت بر اساس وظیفه قانونی خود تعیین مکانیزم قیمتگذاری خودرو را بر عهده داشته و همچنان به این وظیفه ادامه می دهد.
وی تاکید کرد : امروز ورود به این مساله صلاحیت قانونی شورای رقابت است و غیر از این شورا هیچ دستگاهی صلاحیت قانونی ورود به این مساله را ندارد .
وی همچنین با توجه به اظهارات رئیس شورای رقابت در خصوص بازار خودرو اظهار داشت : نظری که اخیرا دکتر شیوا در خصوص خروج انحصار از بازار خودرو عنوان کردند صرفا نظر شخصی ایشان است و اصلا نظر اعضای شورای رقابت نیست.
عضو ناظر شورای رقابت تاکید کرد : با توجه به اظهارات اخیر رئیس شورای رقابت در خصوص رفع انحصار از بازار خودرو قطعا در جلسه آتی این شورا این مساله مورد بررسی اعضا قرار خواهد گرفت.
مددی تاکید کرد : البته رئیس شورای رقابت موظف است که نظر شورا را در این ارتباط مطرح کنند و نظر شخصی ملاک عمل نیست.
وی رکود فعلی بازار خودرو را مانعی برای ورود شورای رقابت به بحث قیمت خودرو ندانست و اظهار داشت : رکود اقتصادی و ایجاد فضای روانی ناشی از مذاکرات در ماههای اخیر چنین فضایی در بازار خودرو ایجاد کرده چنانچه این فضا موجب افزایش انتظار در مصرف کنندگان در خصوص قیمت خودرو شده است.
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد