
تبلیغات نهفته به اشاره دیداری یا شنیداری یک محصول تجاری در فیلم یا سریال تلویزیونی گفته میشود. قرار دادن محصولات تجاری در فیلمها و سریالهای تلویزیونی، به یکی از اصلیترین منابع کسب درآمد استودیوها تبدیل شده است. یکی از بزرگترین مشکلات این روش تبلیغاتی، ثابت بودن محصول تجاری قرار داده شده در فیلم است. این مقاله، روشی برای جایگذاری اتوماتیک محصولات تجاری فایلهای ویدئویی معرفی میکند. سازنده فیلم با این روش در هر بار نمایش ویدئو میتواند محصول جایگزین شده را تغییر دهد و در نتیجه درآمد بیشتری کسب کند. با استفاده از روشهای پردازش تصویر و ویدئو، تابلوهای تبلیغاتی در تصاویر یا ویدئوها شناسایی میشوند. سپس با تصویر دلخواه بهصورت هوشمند و خودکار جایگزین میشوند. سرعت شناسایی و دقت در جایگزینی تبلیغات جدید از چالشهای این روش است. نتایج ما نشان میدهد، این کار با سرعت بالا بهصورت همزمان و کیفیت جایگزینی لازم، قابل انجام است.
دکترعلیرضا توکلی
عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
گفت و گو با بهزاد داداش زاده بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی
مدیرعامل «بنیاد ملی پویانمایی» معتقد است فرهنگ «تولید مشترک» و توزیع مسئولیتها تنها راه توسعه بینالمللی است
فریدون جنیدی معتقد است: یادگار فردوسی اثری عمیق است که نباید به شکل سطحی به آن نگاه کرد