اخراج منافقین از عراق

کمیساریای سازمان ملل در گزارش روز گذشته خود درخصوص انتقال اعضای گروهک منافقین به خارج از عراق آورد: تا پایان سال ۲۰۱۵ میلادی (اوایل ماه آینده) بیش از ۱۱۰۰نفر از ساکنان کمپ لیبرتی به کشورهای ثالث منتقل خواهند شد.
کد خبر: ۸۶۴۷۵۳
اخراج منافقین از عراق

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور)،این گزارش افزود: وضعیت انتقال این افراد از ابتدای شروع فرایند در حالتی روبه‌رشد قرار دارد و حدود نیمی از کل انتقال‌ها در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ میلادی رخ داده است.

این گزارش درادامه تعداد اعضای این گروهک تروریستی را که با شروع سال جدید میلادی در کمپ لیبرتی عراق باقی می‌مانند ۱۹۷۰ نفر خواند.

به‌دنبال تفاهم‌نامه‌ای که بین یونامی و عراق در دسامبر سال ۲۰۱۱ میلادی به امضا رسید مقرر شد که اعضای گروهک منافقین در کمپ اشرف ابتدا به کمپ لیبرتی منتقل شوند. مطابق این تفاهم‌نامه منافقین از کمپ اشرف به کمپ لیبرتی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد منتقل شدند و از آن زمان تاکنون درانتظار پذیرش از سوی کشورهای ثالث هستند.

آغاز کار شورای مرکزی ائتلاف اصول‌گرایان

عضو شورای مرکزی ائتلاف اصول‌گرایان از تغییر نام شورای هماهنگی خبر داد و گفت: غلامعلی حدادعادل سخنگوی شورای مرکزی ائتلاف اصول‌گرایان شد.

اسدالله بادامچیان عضو شورای مرکزی ائتلاف اصول‌گرایان در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به جلسه اخیر این شورا، اظهار داشت: در این جلسه نام شورای هماهنگی اصول‌گرایان به شورای مرکزی ائتلاف اصول‌گرایان تغییر نام داد.

وی ادامه داد: براساس این تصمیم‌گیری، مقرر شد شورای مرکزی ائتلاف اصول‌گرایان یک سخنگو داشته باشد که براساس اتفاق نظر همه اعضا، آقای حدادعادل به‌عنوان سخنگوی این شورا منصوب شد و مورد تأیید آیت‌الله موحدی‌کرمانی نیز قرار گرفت.

دونالد ترامپ هو شد

«دونالد ترامپ» داوطلب جنجالی نامزدی انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا از حزب جمهوریخواه، در آخرین مناظره درون حزبی جمهوریخواهان در سال 2015، توسط حضار هو شد.

آخرین مناظره درون حزبی داوطلبان نامزدی حزب جمهوریخواه برای این انتخابات سه شنبه شب به وقت آمریکا (بامداد چهارشنبه به وقت تهران) در شهر لاس و گاس آمریکا در دو بخش فرعی و اصلی برگزار شد و محور عمده مناظره بر مسائل امنیتی و مهاجرتی بین نامزدها متمرکز بود.

«تد کروز» سناتور ایالت تگزاس که در این مناظره از وی به عنوان رقیب اصلی ترامپ یاد شد، در ارتباط با وقایع «سن برناردینو»، برخورد با تروریسم و برقراری امنیت در آمریکا گفت که بر کنترل هرچه بیشتر مرزهای آمریکا خواهد افزود، گشت زنی های مرزی را سه برابر و حتی اقدام به دیوار کشی در مرزهای این کشور با مکزیک خواهد کرد و پول آنرا از ترامپ خواهد گرفت.

ترامپ پیشتر در سخنان جنجال برانگیز بسیاری گفته بود مکزیکی ها با خود قاچاق و باندهای تبهکار به آمریکا می آورند و وی تمامی مرزهای آمریکا با مکزیک را دیوارکشی خواهد کرد و هزینه آنرا از دولت مکزیک می گیرد.

ترامپ که به گفته تحلیلگران سی.ان.ان به دنبال اظهارات ضد اسلامی خود در چند روز گذشته جنجال آفرین شده بود، در این مناظره رفتاری اندکی محتاطانه و حالتی تدافعی داشت.

وی در باره حادثه تروریستی سن برناردینو، مساله تروریسم و گروه تروریستی داعش گفت، باید به سوریه و عراق جایی که داعش از آن می آید، توجه داشت و در ارتباطات اینترنتی آنها نفوذ کرد و نه آنکه آن را قطع کرد.

ترامپ در این لحظه توسط حضار هو شد که واکنش وی را به دنبال داشت و کسانی را هو می کردند، خطاب قرار داد و گفت: آنها (تروریست ها) می توانند ما را بکشند ، اما ما نمی توانیم آنها را بکشیم، آنگاه شما در مورد نفوذ به ارتباطات اینترنتی آنها که چه می کنند، معترض هستید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها