گفتوگوی ما را در این خصوص با سیدمصطفی فاطمی، معاون گردشگری میراث فرهنگی یزد میخوانید:
ایده راهاندازی تاکسی گردشگری چگونه و بر چه اساس مطرح و اجرایی شد؟
طی چند سال اخیر میزان ورود گردشگران بهویژه گردشگران خارجی به استان یزد افزایش چشمگیری یافته، بهطوری که شمار گردشگران از 12 هزار و 300 نفر در سال 91 به 65 هزار نفر در سال 93 رسید و پیشبینی میشود امسال و تا آخر سال نیز این میزان به 70 هزار نفر برسد. این آمار گرچه خوشایند است، اما بهدلیل برخی کمبودها، در پارهای موارد شاهد سردرگمی گردشگران و نارضایتی آنها نیز بودیم که برای کاهش این سردرگمی تصمیم به اجرای دو راهکار گرفتیم که اولین راهکار ایجاد مراکز اطلاعرسانی گردشگری در مبادی ورودی استان و مراکز مهمی همچون فرودگاه، ترمینال و راهآهن بود که اجرای آن روبه پایان است و دومین راهکار نیز راهاندازی تاکسیهای گردشگری است که اجرای آن هم آغاز شده و تاکسیها و رانندگان آموزشدیده آنها از نوروز 95 کارخود را آغاز خواهند کرد.
تاکسی گردشگری چیست و چه خدماتی به مسافران ارائه میکند؟
از آنجا که رانندگان تاکسیهای ما زبان انگلیسی نمیدانند و اطلاعات تاریخی و فرهنگی ضعیفی دارند، نمیتوانستند خدمات مطلوبی به گردشگران خارجی ارائه کنند، از همینرو ایده راهاندازی تاکسیهای گردشگری که رانندگان آنان از مهارتهایی چون تسلط به زبان انگلیسی، آشنایی با آثار تاریخی فرهنگی استان و روابط عمومی بالا برخوردار باشند، مطرح و قرار شد متقاضیان دورههای چهار ماههای را به این منظور زیرنظر میراث فرهنگی بگذرانند و پس از دریافت گواهی لازم در سطح استان مشغول کار شوند.
آیا دوره آموزشی این رانندگان آغاز شده است؟
بله. تاکسیها نیز که شامل سواری و ون است، به آرم مخصوص تاکسی توریست مجهز و همه زیرنظر آژانس توریستی واحدی مشغول به کار میشوند. رانندگان نیز لباس فرم مخصوص خواهند داشت.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگوی عیدانه با نخستین مدالآور نقره زنان ایران در رقابتهای المپیک
رئیس سازمان اورژانس کشور از برنامههای امدادگران در تعطیلات عید میگوید
در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با دکتر محمدجواد ایروانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شد