به گزارش جام جم آنلاین، علی عزتی گفت: براساس قوانین بین المللی و مصوبه سازمان ملل متحد، کشورها تنها می توانند برای آبهای سرزمین خود قوانین وضع و اعمال کنند و اگر در کشوری مسیر آبهای آن کشور جزء مسیر بین المللی شناخته شده باشد، تمامی شناورها مجوز تردد ایمن و امن را دارند.
وی توضیح داد: باب المندب یک آبراه بین المللی است و براساس قوانینی بین المللی تمامی شناورهای تجاری حق عبور آزاد و امن از این آبراه را دارند و کشور جیبوتی در موقعیتی نیست که بر این آبراه تسلط داشته باشد، بنابراین تردد در آبراه باب المندب به تصمیمات کشور جیبوتی ارتباطی ندارد.
عزتی اظهارداشت: شناورهای شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به بندر جیبوتی تردد ندارند و این کشور دارای اقتصاد بسیار کوچکی است به نحوی که این اقتصاد قابل مقایسه با یکی از شهر های کوچک کشور است، بنابراین تردد کشتی در گذشته، حال و آینده تنها برای کمک رسانی مردم محروم آفریقا و این کشور بوده است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
داود فتحعلیبیگی معتقد است اقتباس از یک متن باید بهگونهای باشد که با فرهنگ بومی ما سازگاری پیدا کند
گفتوگو با افسانه حسامیفرد، اولین کوهنورد زن تاریخساز ایرانی در مسیر باشگاه هشت هزاریها
تهیهکننده، نویسنده و بازیگران مجموعه شبکه سه، از چالشهای تولید یک قصه اجتماعی میگویند
در گفتوگو با یک جامعهشناس، تهدیدات و فرصتهای هوش مصنوعی برای خانوادههای ایرانی را بررسی کردهایم