به گزارش جام جم آنلاین ، به دنبال اختلاف دیپلماتیک اخیر میان ایران و چند کشور منطقه، تاثیرات این موضوع به دیگر حوزههای اقتصادی کشور نیز کشیده شد که در این زمینه قطع پروازهای مستقیم میان ایران با عربستان و بحرین جزو اصلیترین موارد آن بود.
البته پس از اعلام این تصمیمها، مقامات صنعت هواپیمایی ایران رسما اعلام کردند که قطع پروازها میان ایران و عربستان و بحرین برای ساختار اصلی صنعت هوایی ایران اهمیت خاصی نداشته و این کشورهای مقابل هستند که در این زمینه ضرر میکنند. اما از این پس احتمالا باید تغییراتی در مسیر حرکت برخی از هواپیماهای ایرانی و البته ایرلاینهای فعال در منطقه به وجود آید.
پس از آنکه عربستان پروازهای محدود خود بین شهرهای «دمام» به تهران و مشهد را لغو کرد، کشور بحرین نیز اعلام کرد که کلیه پروازهای مستقیم به ایران و البته فعالیت ایرلاینهای دو طرف متوقف خواهد شد.
بر اساس اعلام، خداکرمی - معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی - بحرین درخواست کرده از تاریخ 14 ژانویه مصادف با 24 دی ماه تمام فعالیت های دو کشور لغو شود. موضوعی که از امروز اجرایی خواهد شد.
بر اساس این درخواست ۱۴ پرواز در هفته «گلف ایر ایرلاین» کشور بحرین از منامه به سه مقصد تهران٬ مشهد و شیراز متوقف خواهد شد و از سوی دیگر نیز 9 پرواز هفتگی ایرلاین های ایرانی به مقصد بحرین متوقف خواهد شد.
معاون سازمان هواپیمایی ایران اعلام کرده ایران از این تعلیق زیانی نمیبیند و ضرر تعلیق این پروازها متوجه شرکت گلفایر است؛ چون یکی از مسیرهای پرمشتری و ایدهآل به لحاظ بازرگانی خود را که ضریب اشغال صندلی بالایی داشت، از دست داد.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
بازگشت ترامپ به کاخ سفید چه تاثیری بر سیاستهای آمریکا در قبال ایران دارد؟
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگو با علی کاظمی، از ورودش به بازیگری تا نقشهای مورد علاقهاش
برو به جهنم نوكر سعودی ...