به گزارش جام جم آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در اولین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه در دارالقرآن علامه طباطیایی قم افزود: تبلیغ ما باید با تکیه بر آیات قرآن باشد مثلا اگر بخواهیم در آستانه انتخابات بر اساس مبناهای قرآنی، از راه سیاسی به مردم بصیرت دهیم، با استناد به آیات به آنها بگوییم فریب زرق و برق، پول، شعارها، سخنرانی و وعدهها را نخورند.
وی گفت: تمامی فعالیت های تبلیغی باید قرآن محور باشد و منبریان از قرآن در امر تبلیغ استفاده کنند.
وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات کشور ما به دلیل عدم توجه و عمل به آیات قرآن کریم است و جامعه ما باید قرآنی، روایی و نهج البلاغهای شود.
رئیس ستاد اقامه نماز با گلایه از بیمهری به قرآن و نهجالبلاغه در حوزههای علمیه، گفت: برخی استاد کفایه بودن را افتخاری برای خود میدانند، این در حالی است که نباید عزت خود را از کفایه بخواهیم بلکه باید از قرآن و نهج البلاغه طلب کنیم.
وی تدبر در قرآن را امری واجب دانست و خاطرنشان کرد: تدبر در قرآن به فهم صحیح از مفاهیم کلام الهی کمک خواهد کرد.
وی با تأکید براینکه «تفسیر قرآن باید ساده و قابل فهم باشد»، گفت: مبلغان میتوانند بر روی منابر و جلسات تفسیر، در کوتاهترین زمان تفسیری از آیات الهی داشته باشند و از پرگویی به شدت پرهیز کنند.
قرائتی با بیان اینکه «بیان مبلغان بر روی منابر باید به گونهای باشد که بر روی افکار جوانان اثرگذار شود»، خاطرنشان کرد: بیان مطالب غیرضروری در منابر، اثرگذاری تبلیغی را کاهش خواهد داد.
وی گفت: تبلیغ نباید مختص به زمان، مکان و برای رفع نیاز خاص شخص مبلغ باشد، اینکه کسی به خاطر مسائل مالی و رفع نیازهای خود، تبلیغ برود، هنر نیست، تبلیغ مربوط به فشارهای اقتصادی نیست که هر وقت ما وضع مالی خوبی پیدا کردیم دیگر به تبلیغ نرویم. تبلیغ باید از روی اخلاص و با نیت ترویج احکام دینی باشد و اگر انگیزههای مادی به میان بیاید تبلیغ ما کارساز نخواهد بود.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد