به گزارش جام جم آنلاین ، مصرفکنندگان از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو به ویژه در حوزه خدمات پس از فروش ناراضی هستند.
علاوه بر مصرفکنندگان، برخی مسوولان مانند وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز نارضایتی خود را از مواردی چون پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی بیان کردهاند.
از آن سو نیز برخی اقدامات واردکنندگان خودرو مانند گرانفروشی و تاخیر در تحویل خودروهای فروخته شده انتقاد کارشناسان و برخی نمایندگان مجلس را به دنبال داشته است.
این وضعیت در تدوین اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته بهگونهای که با اجرایی شدن این قانون، بازرسان تعیین شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، وظیفه نظارت بر عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو را بر عهده خواهند داشت.
در این زمینه در این قانون آمده است:«بازرس، شخصیت حقوقی است که پس از تائید صلاحیت از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، (دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه) برای انجام ارزیابی عملکرد عرضهکننده خودرو، واسطه فروش، واسطه خدمات پس از فروش، نمایندگیهای مجاز، تهیه گزارشهای ادواری یا موردی و ارائه به همراه اظهار نظر لازم، معرفی میشود».
در ماده 66 این قانون نیز تاکید شده است:«ارزیابیهای ادواری عرضهکنندگان خودرو، واسطههای فروش، واسطههای خدمات پس از فروش، نمایندگی مجاز و ارایه گزارشهای ادواری موردی به عهده بازرس که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت (دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه) تعیین میشود، است».
اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو هماکنون در هیات دولت در دست بررسی است و پس ار تصویب، ابلاغ و اجرایی خواهد شد.
منبع: ایسنا
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
مردم بعد این همه مشكلات و گرانی منتظرن زندگی آروم و با مشكلات كمتر و قیمت های ارزان در همه زمینه ها رو داشته باشند
اما فكر نكنم این ادم های طمع كار خودرو ساز و...دست از پول میلیارد برابری بردارند