به گزارش جام جم آنلاین ، علیاصغر فانی امروز در آیین امضای تفاهمنامه همکاری دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی با وزارت آموزش و پرورش که در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد با بیان اینکه یکی از سیاست های ما توسعه مشارکت ها است، گفت: اگر بتوانیم با سایر دستگاههایی که میتوانند مکمل فعالیتهای آموزش و پرورش شوند ارتباط برقرار کنیم با اثربخشی بالاتری میتوانیم مأموریت آموزش و پرورش را به نتیجه برسانیم.
وی افزود: یکی از خلأ جامعه کار و نیروی انسانی این است که بین کارگر ماهر و تکنسین نسبتی وجود ندارد و در بخش تکنسین با کمبود نیرو مواجهیم.یکی از مشکلات بخش اشتغال عدم تناسب نیروی ماهر در کارگر و تکنسین ماهر است.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: دانشگاه علمی ـ کاربردی یکی از وظایفش تربیت تکنسین بوده و اگر آموزشهای علمی ـ کاربردی در ادامه آموزشهای شاخه فنی و حرفهای قرار گیرد، خروجیهای آن میتواند برای کشور موثرتر باشد.
فانی تصریح کرد: اولین سری دانشآموزان فنی و حرفهای و کاردانش ما با هدفگذاری سه ساله مهر سال ۹۵ وارد آموزش و پرورش میشوند و ورودیهای ما در مهر سال ۹۵، سه سال آموزش، فنی و حرفهای و کاردانش خواهند دید و پس از آن دیپلم میگیرند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر آموزش و پرورش در حال هدفگذاری، برنامهریزی و تألیف کتابها و محتواها است، افزود: باید یک هماهنگی با آموزش عالی صورت گیرد تا خروجی آموزش و پرورش، ورودی مناسبی به آموزش عالی باشد.
وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: این تفاهم نامه گام بسیار مؤثری برای افزایش اثربخشی فارغالتحصیلان برای ورود به بازار کار است امیدواریم بتوانیم نیروهای موثرتری برای بازار کار تربیت کنیم.
منبع: مهر
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
حجتالاسلام دکتر حسن رضاییمهر، استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم از مهمترین نقش رئیس مکتب جعفری میگوید