به گزارش جام جم آنلاین ، علیاصغر فانی امروز در آیین امضای تفاهمنامه همکاری دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی با وزارت آموزش و پرورش که در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد با بیان اینکه یکی از سیاست های ما توسعه مشارکت ها است، گفت: اگر بتوانیم با سایر دستگاههایی که میتوانند مکمل فعالیتهای آموزش و پرورش شوند ارتباط برقرار کنیم با اثربخشی بالاتری میتوانیم مأموریت آموزش و پرورش را به نتیجه برسانیم.
وی افزود: یکی از خلأ جامعه کار و نیروی انسانی این است که بین کارگر ماهر و تکنسین نسبتی وجود ندارد و در بخش تکنسین با کمبود نیرو مواجهیم.یکی از مشکلات بخش اشتغال عدم تناسب نیروی ماهر در کارگر و تکنسین ماهر است.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: دانشگاه علمی ـ کاربردی یکی از وظایفش تربیت تکنسین بوده و اگر آموزشهای علمی ـ کاربردی در ادامه آموزشهای شاخه فنی و حرفهای قرار گیرد، خروجیهای آن میتواند برای کشور موثرتر باشد.
فانی تصریح کرد: اولین سری دانشآموزان فنی و حرفهای و کاردانش ما با هدفگذاری سه ساله مهر سال ۹۵ وارد آموزش و پرورش میشوند و ورودیهای ما در مهر سال ۹۵، سه سال آموزش، فنی و حرفهای و کاردانش خواهند دید و پس از آن دیپلم میگیرند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر آموزش و پرورش در حال هدفگذاری، برنامهریزی و تألیف کتابها و محتواها است، افزود: باید یک هماهنگی با آموزش عالی صورت گیرد تا خروجی آموزش و پرورش، ورودی مناسبی به آموزش عالی باشد.
وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: این تفاهم نامه گام بسیار مؤثری برای افزایش اثربخشی فارغالتحصیلان برای ورود به بازار کار است امیدواریم بتوانیم نیروهای موثرتری برای بازار کار تربیت کنیم.
منبع: مهر
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد