به گزارش جام جم آنلاین ، پس از گذشت بیش از یک سال از شروع اعتراضات به دشواریهای گرفتن وقت مصاحبه برای دریافت ویزای شنگن و خرید و فروش این وقتها، سفارت آلمان در نوشتهای با عنوان «افسانههای مربوط به روند اخذ روادید؛ نگاهی به پشت پرده سفارت آلمان» به بررسی ابعاد مختلف این جریان و مسائل مطرحشده پرداخت.
در این نوشته با اشاره به شمار زیاد درخواستهایی که سفارت به طور میانگین (روزانه ۲۵۰ درخواست) دریافت میکند، اعلام شده است که بخش روادید سفارت در حال استخدام تعداد قابل توجهی نیروی جدید است و بهزودی این بخش به ساختمان بزرگتری منتقل خواهد شد.
خرید وقت؛ تصمیم خود مردم
اما آنچه در این توضیح «موضوع اصلی» نامیده شده، این است که چرا برخی از مراجعهکنندگان با وجود اینکه میتوانند شخصا و رایگان وقت بگیرند به سراغ موسسات بیمه یا آژانسهای مسافرتی میروند؟ بر اساس نوشته سفارت جواب این سوال «زمانبر بودن گرفتن وقت از طریق اینترنت» است.
سفارت آلمان در حالیکه وجود هرگونه ارتباطی میان این نهاد و کارمندان آن با آژانسهای مسافرتی و موسسات بیمه را رد میکند، گفته است که امکان جلوگیری از خرید وفروش نوبت مصاحبهها را ندارد.
قول رسیدگی به پیشنهادهای مالی
فروش نوبت مصاحبهها از سوی دفاتر بیمه و آژانسهای مسافرتی تنها مورد طرحشده در میان اعتراضات و انتقادها نبوده است.
برخی از شایعات حاکی از آنند که فروشندگان نوبت مصاحبه در مواردی با کارمندان سفارت ارتباط داشتهاند.
بخش پایانی توضیح سفارت آلمان به این موضوع پرداخته و در این رابطه از خوانندگان درخواست شده در صورت داشتن مدارک قابل استناد در خصوص پیشنهادهای مالی به کارمندان این نهاد، آنها را برای بررسی و پیگیری به سفارتخانهی آلمان ارائه دهند.
منبع: دویچه وله
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
وقتیكه با پارتی و تلاش دوستان آلمانی وارد سفارت شدم دیدم همه كسانیكه تونستن وقت بگیرن پول دادن از بیرون وقت خریدن