تیتراژ

راز سرفه‌های خونی طالب‌زاده

نادر طالب‌زاده، کارگردان و مستندساز که با برنامه تلویزیونی «راز» میان مردم شناخته شده است، درباره موضوع مهمی روز گذشته سخن گفت.
کد خبر: ۹۱۲۹۱۱

او با اشاره به وضعیت نامناسب سلامتی‌اش که باعث شد چند روزی هم در بیمارستان بستری شود، گفت: دچار نارسایی قلبی‌ هستم، باید در منزل و فضای دربسته باشم.

چندی پیش در بیمارستان بستری بودم که حالم کمی متعادل شد، اما اواخر هفته گذشته که گرد و خاک از سمت عراق به کشور ما آمد، حال ما را هم خراب کرد.

اما مساله دیگری هم درباره طالب‌زاده مطرح بود؛ سرفه‌های مشکوک خونی. او در این رابطه هم توضیح داد: 5/1 سال پیش برای راهپیمایی اربعین به عراق رفتم، چمدانم را از هتلی که در نجف بودم از میان صد‌ها چمدان برداشتند و پنج، شش روز بعد در کربلا نیمه شب تحویلم دادند.

لپ‌تاپم را خالی و بررسی‌های‌ کامل را انجام داده بودند. از همان روز که چمدان‌ را تحویل گرفتم حالم بد شد، اما متوجه این ماجرا نبودم. لپ‌تاپ را به بچه‌های سپاه دادم و گفتند که دیگر به آن دست نزن. اما اصلا فکر نمی‌کردم لباس‌ها و چمدان را آلوده کرده باشند، این را که الان می‌گویم درباره‌اش با دکتر علی کرمی، متخصص بیوتروریست صحبت کردم و ایشان مرا به این مسائل آگاه کرد که چه اتفاقی افتاده است./ فارس

آنا نعمتی در صف اکران

آنا نعمتی، هنرپیشه تئاتر، سینما و تلویزیون که سال گذشته «عصر یخبندان» را بر پرده سینماها داشت، در «ماحی» اولین فیلم بلند سینمایی داوود خیام، نیز به ایفای نقش پرداخته است. این فیلم هفته گذشته با اعمال هفت مورد اصلاحیه موفق به دریافت پروانه نمایش شد تا در آینده زمان اکران آن مشخص شود.

داستان این فیلم که براساس اتفاقات واقعی است، بین سال‌های 91 تا 92 می‌گذرد که روایتگر شرایط زن فیلم به نام «ماحی» است؛ شرایطی که بازگوکننده معنای کلمه ماحی است که از آن به معنای محوکننده یا نابودکننده یاد می‌شود. از بازیگران این فیلم می‌توان به آنا نعمتی، مهران احمدی، همایون ارشادی، احسان امانی و... اشاره کرد./ مهر

امیدواری برای اکران «رستاخیز»

محسن مومنی‌شریف، رئیس حوزه هنری درخصوص اخبار منتشر شده مبنی بر امیدواری جهت اکران رستاخیز در سال جاری گفت: امیدواریم فیلم رستاخیز اکران شود و این اتفاق باعث خوشحالی ما خواهد شد، اما وزارت ارشاد باید تصمیم بگیرد و ما آمادگی این کار را داریم.

«رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش و تهیه‌کنندگی تقی علیقلی‌زاده اکنون در توقیف به‌سر می‌برد، اما طی یکی دو هفته اخیر حجت‌الله ایوبی و علی جنتی صحبت‌هایی مبنی بر امیدواری جهت اکران آن بیان کردند که باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی برای این فیلم رخ می‌دهد؛ فیلمی که ساختش حدود ده سال طول کشید، اما سرانجام به دلیل مخالفت برخی مراجع تقلید و انتقادهایی که به نمایش تصویر حضرت ابوالفضل(ع) وجود داشت، اکران نشد.

داستان رستاخیز بیانگر اتفاقات روز عاشوراست که بازیگرانی چون بابک حمیدیان، فرهاد قائمیان، بهادر زمانی،حسن پورشیرازی، بهنام تشکر، میرطاهر مظلومی و مرحوم انوشیروان ارجمند در آن ایفای نقش می‌کنند./ باشگاه خبرنگاران جوان

سیدضیاءالدین دری و مقابله با داعش

سیدضیاءالدین دری، کارگردان سینما و تلویزیون معتقد است تولید آثار سینمایی یکی از راه‌های خنثی کردن اقدامات داعش در موضوع اسلام‌هراسی است که علاوه بر پرداخت صحیح به مفهوم مقاومت به جذب مخاطب بین‌المللی نیز توجه دارد. کارگردان مجموعه تلویزیونی «کیف انگلیسی»، با بیان این‌که توطئه اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی توسط برخی کشورهای غربی و صهیونیسم از سال‌ها پیش آغاز شده است، عنوان کرد: دین اسلام و کتاب آسمانی قرآن، بیانگر الگویی صحیح در رابطه با قواعد و اصول منتسب به انسان است که به‌تبع آن اشاره‌های فراوانی به قوانین جنگ و صلح نیز در آن شده است؛ چیزی که پرداخت به آن در کتاب‌های آسمانی ادیان دیگر کمتر به چشم می‌خورد.کارگردان «کلاه پهلوی» با تاکید بر جعلی بودن گروه تروریستی داعش اذعان کرد: ظهور پدیده‌های شومی مانند داعش و سایر گروه‌های تکفیری، نتیجه سهل‌انگاری دولت‌های اسلامی در برابر نفوذ دسیسه‌های غرب در ایجاد اختلاف بین مذاهب اسلامی شیعه و سنی است. / فارس

مریلا زارعی و «همه چیز برای فروش»

فیلم سینمایی «همه چیز برای فروش» به کارگردانی امیر ثقفی و بازی مریلا زارعی و صابر ابر آماده توزیع در شبکه نمایش خانگی است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: مرد جوان کارگری که سرپرستی خانواده‌اش را به عهده دارد، تلاش می‌کند برای برادر سرباز کوچک‌ترش در همان کارگاهی که خودش کار می‌کند، شغلی دست و پا کند. برادر سرباز او در استادیوم فوتبال دچار حادثه‌ای می‌شود که درمان او مستلزم مخارج سنگینی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها