به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور مجلس و استانهای رسانه ملی، دکتر عبدالکریم خیامی با اشاره به مطلب فوق اضافه کرد: علاوه بر آن در فصل بهار سال جاری، شبکههای تلویزیونی استانی از بیشترین مخاطبان در فصل مشابه 11 سال اخیر برخوردار بودهاند؛ به عبارت دیگر از سال 84 تاکنون چنین آماری در میزان بینندگان بهاری شبکههای مذکور به دست نیامده است. وی افزود: این توفیق در حالی به دست آمده است که در همین بازه زمانی همکارانم در 33 شبکه تلویزیونی استانی، یکی از سختترین دورههای مضیقه مالی را تجربه کردند و در مجموع فشار مالی مضاعفی را تحمل کردند.
خیامی در ادامه و در پاسخ به علل به دست آمدن این موفقیت، طراحی و اجرای تدریجی سیاستهای«آمایش رسانهای» را مهمترین علت این دستاورد دانست و گفت: افزایش سهم بافت بومی قاب تصویر شبکههای مذکور (حدود 35 درصد)، بازمهندسی تمامی جداول پخش شبکهها، کاهش محسوس پخش آثار تکراری و با کیفیت فنی پایین خارجی، افزایش پنج برابری تامین برنامههای با کیفیت فنی و محتوایی مناسب داخلی، اهتمام مثال زدنی همکاران به استفاده از بسترهای نوین تعامل با مخاطبان، «مردم محوری» و طرح بیش از پیش مطالبات و مسائل عمومی و مردمی در برنامهها، تخصصی شدن فرآیند ارزیابی برنامههای ترکیبی (از یک مجموعه بسیط به هشت زیرمجموعه تخصصی)، راهاندازی شورای گرافیک و توجه بیشتر مراکز استانها به اصلاحات گرافیکی و فنی تصاویر (در حد مقدورات) و... ازجمله محورهای راهبرد «آمایش رسانهای» است.
دکتر خیامی در پایان از رونمایی دو بسته جدید آثار سیمای استانها در آینده نزدیک خبر داد و گفت: پس از رونمایی از بستههای «منظومه پارسایان» (با محوریت زندگی 50 عالم دینی) و «قاصدک» (با محوریت معرفی صد نقطه گردشگری ایران) که در سال گذشته تقدیم شبکههای مختلف سازمان شد؛ بزودی بستههای سوم و چهارم از محصولات سال 94 و 95 مراکز استانی رونمایی خواهد شد.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین هشدار داد
چند کلام با بهادر زمانی، بازیگر نقش سهراب
با کورش علیانی درباره اجرا و کارشناسیاش در چند برنامه محور مقاومت گفتوگو کردیم
در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با سفیر ایران در روسیه مطرح شد