از این رو استفاده از فضاهای تبلیغاتی بی تردید میتوانددر ایجاد تحرک قابل ملاحظه در اقتصاد مفید فایده بوده و باید از آن به نفع اقتصاد ملی کشورمان استفاده شود بخصوص در دورهای که مقام معظم رهبری بارها نسبت به رونق اقتصادی با رعایت سیاستهای اقتصاد مقاومتی تاکید فرمودهاند.
این درحالی است که امروز فضاهای تبلیغاتی کشورمان نه براساس سیاستهای اقتصاد مقاومتی بلکه صرفا با توجه به منافع اقتصادی شکل گرفته است و مسئولان و مجریان سازمانهای مرتبط زیاد به این نکته یعنی استفاده از این فضا در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی توجه نکردهاند.
در همین حال لازم است با یک عزم ملی هم به این مهم توجه داشته باشیم که برای رونق اقتصادی و خروج از رکود یک دوره گذار را تجربه و در جهت اهداف عالیه اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.
امروز لازم است با توجه به جایگاه اقتصادی قابل توجه تابلوهای تبلیغاتی یا همان بیلبوردهای تبلیغاتی در تحقق اقتصاد مقاومتی و عبور از این دوره، نکات زیر را مدنظر قرار دهیم:
1ـ بازنگری در تمام قراردادهای منعقد شده از سوی سازمانهای مربوطه و مجریان طرحهای تبلیغاتی در جهت اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخل کشورمان.
2ـ حضور گسترده رسانهها در جهت فرهنگسازی برای رجوع مردم به محصولات تولید داخلی طی یک دوره گذار، علیرغم مشکلاتی که همه از آن مطلع هستیم
3ـ کنترل دقیق مسئولان نسبت به روند تولید و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده تولیدکنندگان از فضای ایجاد شده و حرکت به سمت گسترش کیفیت و ارتقای خدمات پس از فروش تا حصول نتیجهای قابل قبول و امکان رقابت محصولات داخلی با کالاهای خارجی مشابه.
پرویز سروری - رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد