به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، در سه ماهه منتهی به خرداد امسال ۴۸ هزار و ۱۷۲ فقره پرونده با برآورد جریمه پیشنهادی به ارزش بیش از ۱۱۵ میلیارد و ۲۱۹ میلیون ریال تشکیل شد.
همچنین طی این دوره ۳۵ هزار و ۳۲۳ فقره توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شده که ۴۱ درصد در بخش کالا و ۵۹ درصد در بخش خدمات را نشان می دهد . از مجموع شکایات دریافتی ۲۰ درصد به صورت حضوری ، ۶۲ درصد تلفنی و ۱۸ درصد به صورت کتبی دریافت و مورد رسیدگی واقع شده است.
پس از بررسی های معموله و ارزیابی کارشناسان تعداد ۳۴ هزار و ۳۳ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شده که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال شده است. از کل شکایات قابل پیگیری ۱۵ درصد منجر به رضایت شاکی، ۳۲ درصد متخلف، ۳۸ درصد غیر متخلف و ۱۵ درصد در دست بررسی است.
طبق اعلام معاونت نظارت و بازرسی اتاق اصناف ایران، بیشترین تخلفات بوقوع پیوسته در بخش کالا، مربوط به میوه و مرکبات ، نان ، تخم مرغ ، گوشت مرغ ، گوشت قرمز در بخش خدمات ، مربوط به مشاوران املاک و آرایشگران و بیشترین عناوین تخلف مربوط به درج نکرد ن قیمت، گران فروشی و عدم صدور صورتحساب است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگوی عیدانه با نخستین مدالآور نقره زنان ایران در رقابتهای المپیک
رئیس سازمان اورژانس کشور از برنامههای امدادگران در تعطیلات عید میگوید
در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با دکتر محمدجواد ایروانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شد