به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه رادیویی ایران، مدیر کل نظارت به خدمات سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در برنامه سلام ایران گفت: این دو قانون با رویکرد انسجام بخشی به حوزه خدمات پس از فروش در کالاهای سرمایه ای و مصرفی با دوام در کشور ایجاد شد تا مصرف کنندگان با اطمینان از کالای عرضه شده استفاده کنند.
سید جواد احمدی افزود: باتوجه به ماهیت کالا مدت زمان تضمین متفاوت است.عرضه کننده موظف است در دوره تضمین نقص وارده را رفع کند.
وی در مورد اینکه چه مواردی شامل کارت ضمانت می شود، گفت: کارت ضمانت استاندارد دارد. در کارت ضمانت عرضه کننده کالا خود نمی تواند درج کند که چه عیوبی شامل کارت ضمانت می شود و چه عیوبی نمی شود. کارت ضمانت باید مشخصات مندرج در آیین نامه را داشته باشد و مشخصات کارت ضمانت با شکل آن باید در وزارت صنعت ، معدن و تجارت ثبت شده باشد.
مدیر کل نظارت به خدمات سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در ادامه تصریح کرد: کم و زیاد کردن موارد قید شده در ضمانت نامه در اختیارعرضه کننده نیست .
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد