به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، یکی از مسافران پرواز شماره 820 هواپیمایی آسمان گفت: ساعت 7 صبح دیروز هواپیمای آسمان تهران را به مقصد عسلویه ترک کرد که حدود یک ساعت بعد خلبان اعلام کرد به دلیل نقص فنی نمیتوانیم پرواز را ادامه دهیم و مجبور به بازگشت به فرودگاه مهرآباد هستیم.
وی افزود: هواپیما بعد از ساعتی در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست و مسافران هم تقریبا یک ساعت در هواپیما نشستند. بعد اعلام شد که نقص فنی برطرف شده و پرواز دوباره انجام شد.
این مسافر تصریح کرد: این در حالی بود که اتفاق صبح دوباره تکرار شد و پس از یک ساعت، پرواز تهران-عسلویه به فرودگاه مهرآباد برگشت.
وی افزود: با توجه به اینکه دیگر به کارم در عسلویه نمیرسیدم بلیتم را کنسل کردم و برای ساعت 7 صبح امروز بلیت گرفتم. البته این هواپیما ساعت 15 دیروز یک بار دیگر هم اقدام به پرواز به سمت عسلویه کرده بود که باز هم به دلیل نقص فنی به فرودگاه مهرآباد بازگشت.
وی با یادآوری اینکه امروز هم اعلام شد که پرواز با دو ساعت تاخیر انجام میشود، گفت:پس از دو ساعت سوار هواپیما شده و به همراه حدود 50 مسافر دیروزی متوجه شدیم که این هواپیما همان هواپیمایی است که دوباره به دلیل ایراد فنی به فرودگاه مهرآباد برگشته است.
این مسافر پرواز شماره 820 هواپیمایی آسمان با بیان اینکه به همراه تعدادی از مسافران گفتیم به دلیل نبود امنیت جانی با این هواپیما پرواز نمیکنیم، افزود: پس از اعتراض مسافران، خلبان اطمینان داد که نقص فنی برطرف شده است و پس از تیکاف حدود 20 دقیقه در آسمان بودیم. این در حالی بود که پس از این 20 دقیق خلبان اعلام کرد که نقص فنی همچنان برطرف نشده است و سیستمی که باید از یخ زدن موتور در ارتفاع بالا جلوگیری کند، کار نمیکند.
وی با بیان اینکه خلبان تاکید کرد چون هوا گرم بوده شانس آوردهایم وگرنه موتور از کار میافتاد و سقوط میکردیم، ادامه داد: در حال حاضر برای بار چهارم پرواز ما انجام نشده و در هواپیما در فرودگاه مهرآباد فرود آمده است و خوشبختانه خطر از بیخ گوش مسافران رد شد.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد
در مورد فوكر هم بخشی از حرف شما كه با آب و هوای ایران سازگار نیست درسته. اما این هواپیماها دست دو خریداری شده و تمامشون قدیمی هستن دوست عزیز، "فوكر100" از سال 97 میلادی به بعد اصلا تولید نشده، جدا از اون سال هاست كه هیچ كارخانه هواپیمایی مستقیم به ما هواپیما نفروخته. امیدوارم به زودی خرید هواپیماهای نو انجام شود.
فوكر های هواپیمایی آسمان همگی دست دوم خریداری شده است. لطفا اطلاعات لینك زیر رو كامل مطالعه كنید:
http://tayyareh.blogfa.com/post/35
تاكید می كنم هواپیمایی آسمان در مسیر تهران به عسلویه اصلا از فوكر استفاده نمی كند. یا ایرباس 320 است، یا بوئینگ 727 كه در آن روز بوئینگ پرواز كرده است. به راحتی می توانید در سایت های خرید بلیط هواپیما و یا با تماس با اطلاعات پرواز این موضوع را بررسی كنید.
تشویق به تحقیق درست توسط هر فرد برای كسب اطلاعات درست، بهترین فرهنگ سازی است.
باسلام و درود
نباید اینگونه ریسك هایی با جان مسافران هواپیما نمود.هواپیمایی كه هنوز مشكلات فنی دارد و اطمینان كامل برای پرواز نیست چرا باید اجازه پرواز داد؟لازمست این موضوع بطور جدی بررسی شود بهیچوجه اینگونه سهل انگاری ها قابل توجیه و قبول نیست.چرا پیشگیری های لازم قبل از پرواز انجام نمیشود حتما باید حادثه ای ناگوار پیش اید كه به فكر چاره افتاد؟ بایدمدیران و كارشناسان توانا،متخصص،با تجربه،دلسوز و جدی در هر فعالیتی بخصوص در صنایع و خدماتی كه با جان انسان ها روبرو هستیم كار كنند.نمیشود باجان مسافرین هواپیما ریسك و سهل انگاری كرد.
با ارزوی توفیق روز افزون
صدراله البرزی
مدرس،مشاور،پژوهشگر،نویسنده و مترجم
این دیگه شتافتن بسوی مرگه. چه اصراریه آخه با این هواپیما پرواز كنن؟