به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران، محمدرضا مظلومی در تشریح ضوابط اعطای برند جایگاه های سوخت، گفت: با ابلاغ دستورالعمل اجرایی از سوی وزیر نفت به شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، طرح شرکتهای زنجیرهای توزیع (برند) به منظور کیفی سازی هرچه بیشتر ارائه خدمات در جایگاههای سوخت در کشور انجام شد.
مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی توان مالی، سابقه اجرایی، امکانات، نیروی انسانی و فرآیند داخلی کسب و کار را ملاک حضور شرکتهای زنجیرهای توزیع اعلام کرد و افزود: متقاضیان احداث جایگاههای زنجیرهای بر این اساس رتبه بندی میشوند.
این مقام مسئول با بیان اینکه برای هر یک از شاخصهای پنج گانه امتیاز مشخصی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: متقاضی برای اخذ مجوز فعالیت در این عرصه، از ۱۰۰ امتیاز باید ۶۸ امتیاز کسب کند.
مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ادامه داد: شرکتهای صاحب صلاحیتی که در ارزیابی موفق به کسب امتیاز لازم میشوند، برای شروع فعالیت خود ملزم به احداث ۶۰ نازل هستند که این تعداد در مدت دو سال باید به ۳۰۰ نازل افزایش یابد.
به گفته وی، برای جلوگیری از انحصارگرایی در این عرصه پیش بینیهایی شده است؛ به گونهای که سهم شرکتهای متقاضی در کل کشور ۲۰ درصد تعیین شده است.
مظلومی با یادآوری اینکه آن دسته از متقاضیانی که موافقت نامه احداث جایگاه را از مناطق شرکت پخش فرآوردههای نفتی با توجه به ضوابط و پیشرفت بالای ۶۰ درصد را دارند، چنانچه تا پایان امسال نسبت به تکمیل و بهرهبرداری جایگاه اقدام کنند، تاکید کرد: امکان انعقاد قرارداد با آنها به عنوان شخص حقیقی میسر خواهد بود.
وی در خصوص مجتمعهای بین راهی که تا قبل از مردادماه ۹۴ نسبت به احداث سایر پروژههای خدماتی مجتمع اقدام کردهاند و تنها عملیات احداث جایگاه، باقیمانده است، یادآور شد: چنانچه این دسته از افراد تا پایان امسال پروژه را به اتمام برسانند و حمل فرآوردههای نفتی از مبادی تامین تا محل جایگاه را شخصا متقبل شوند انعقاد قرار داد با این دسته از مالکین فراهم خواهد بود، در غیر این صورت میتوانند از طریق شرکتهای صاحب برند اقدام کنند.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد