قالیباف: مدیران باید 15 تا 16 ساعت کار کنند

شهردار تهران گفت: مترو را تنها پول نساخته است بلکه مدیریت و استفاده از ظرفیت‌های داخلی هم دخیل بوده است. در مقابل افرادی هستند که به جای کار کردن تنها حرف می‌زنند و وعده و وعید می‌دهند.
کد خبر: ۹۴۶۶۰۰
قالیباف: مدیران باید 15 تا 16 ساعت کار کنند

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، محمدباقر قالیباف در مراسم بهره‌برداری از 58 دستگاه واگن مترو تهران و حومه و ورود اولین سری اتوبوس‌های جدید تک‌کابین و راه‌اندازی سیستم نوین اتوبوس‌های برقی ضمن تبریک عید سعید غدیرخم و همچنین گرامیداشت شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم، اظهار داشت: جانبازانی را می‌شناسم که از 34 سال قبل بر روی تخت افتاده‌اند و تا به امروز به دلیل قطع نخاع شدند توانایی هیچ گونه حرکتی را ندارند و امنیت و اقتدار کشور ما امروز در گرو رشادت‌های این افراد است.

وی افزود: با توجه به ناامنی که در خاورمیانه وجود دارد کشور ما در امنیتی کامل به سر می‌برد و این امنیت در راستای مجاهدت این افراد است.

شهردار تهران ادامه داد: زندگی آرام امروز در کشور را مدافعین حرم رها می‌کنند و برای دفاع از مظلومین جان خود را از فدا می‌کنند.

قالیباف اظهار کرد: از افرادی که در حادثه مترو کیانشهر جان خود را از دست داده‌اند نیز یاد می‌کنیم و در حوزه واگن‌سازی نیز افرادی از 7 صبح تا 12 شب مشغول به کار و تلاش هستند و 20 هزار نفر نیز شبانه‌روز در داخل تونل‌های مترو تلاش می‌کنند و افرادی که در این مسیر جان خود را از دست دادند از مجاهدین خاموش هستند که کسی تلاش آنها را نمی‌بیند لذا بنده مجدداً به خانواده و دوستان آنها تسلیت عرض می‌کنم.

حادثه کیانشهر از بُعد فنی مورد بررسی قرار گرفته است

وی گفت: حادثه کیانشهر از بُعد فنی مورد بررسی قرار گرفته است و مورد رسیدگی کارشناسی قرار خواهد گرفت تا از بروز مجدد چنین حوادثی جلوگیری شود و سرعت، دقت و ایمنی اساس کار ما است.

شهردار تهران افزود: اگر بنده بخواهم یک نمونه از فرهنگ جهادی و مجاهدت دفاع مقدس را برای جوانان عنوان کنم همین تلاشی است که در واگن‌سازی انجام می‌شود.

دولت پولی برای توسعه مترو پرداخت نکرده است

قالیباف گفت: مدیرعامل شرکت مترو عنوان کرد که از ابتدای سال تاکنون دولت هیچ پولی برای توسعه مترو پرداخت نکرده است و مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی نیز اشاره کرد که از سال 89 تاکنون دولت اتوبوسی به شهرداری نداده است و این در حالی است که 82 درصد تأمین اتوبوس بر عهده دولت است و 50 درصد هزینه‌های مترو نیز دولت باید تأمین کند.

وی ادامه داد: تحریم‌های بین‌‌المللی بر مجموعه شهرداری و همین طور اقدامات عمرانی تأثیرگذار بوده است اما آن فرهنگ و روحیه جهادی و باوری که وجود داشت موجب شد که با تلاش و همدلی همه مشکلات را برطرف و به شهروندان خدمت کنیم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه ماهی 200 میلیارد تومان در مترو هزینه می‌شود، افزود: مترو مصداق علمی اقتصاد مقاومتی، دانش‌بنیان، تکیه کردن به تولید داخلی و نیروهای جوان است که با توان اقتصادی و سرمایه‌های ایرانی ساخته شده است.

قالیباف گفت: اگر سرمایه‌های خود را به کار نگیریم باید دست خود را در مقابل دیگر کشورها دراز کنیم در صورتی که ما دارای نیروهای انسانی تحصیلکرده و باتجربه هستیم.

وی گفت: مترو را تنها پول نساخته است بلکه مدیریت و استفاده از ظرفیت‌های داخلی صرف ساخت مترو شده است و در مقابل افرادی هستند که به جای کار کردن تنها حرف می‌زنند و وعده و وعید می‌دهند.

مدیران در جمهوری اسلامی نباید 8 ساعت کار کنند

شهردار تهران افزود: مدیران در جمهوری اسلامی نباید 8 ساعت کار کنند بلکه حداقل کار مفید و مؤثر یک مدیر در کشور باید 15 تا 16 ساعت باشد.

قالیباف با اشاره به اینکه با تدبیر می‌توانیم معضل بیکاری را حل کنیم، گفت: 4 تا شرکت واگن‌سازی در کشور وجود دارد که می‌توان آن شرکت‌ها را نیز مانند شرکت واگن‌سازی تهران پرکار کنیم و از ظرفیت‌ها بیشتر استفاده شود ولی این باور نیست و روحیه کار و تلاش وجود ندارد.

وی گفت: سالها اشاره کرده‌ام که امروز در شهر تهران مهمترین چالش آلودگی هوا و صوت است و محوریت شهرداری تهران حل آلودگی هوا است که به عهده دولت سپرده شده است.

آلودگی هوا قابل حل است

شهردار تهران با اشاره به اینکه معضل آلودگی هوا قابل حل است، گفت: سال به سال شاهد سیر نزولی کاهش آلودگی هوا در شهر تهران هستیم و مردم می‌توانند این موضوع را کاملاً لمس کنند.

قالیباف افزود: در جلسات متعددی که برگزار شد شهرداری تهران منطقی‌ترین و باکیفیت‌ترین برنامه را برای کاهش آلودگی هوا ارائه داد و قرار شد دولت بر اساس همین برنامه نسبت به کاهش آلودگی هوا اقدام کند و ما نیز به عنوان شهرداری تهران در کنار دولت اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

وی گفت: قریب به 100 کیلومتر مترو در دست احداث است و تا نیمه اول سال 96 و پایان دوره مدیریت شهری تمامی خطوط مترو به بهره‌برداری می‌رسد که همین اقدام در کاهش آلودگی هوا بسیار مؤثر است.

شهردار تهران بیان داشت: در آغاز سال تحصیلی با اضافه کردن واگن و اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل شهری 300 هزار نفر به ظرفیت ناوگان اضافه شد.

قالیباف افزود: 7 رام قطار به خطوط مترو اضافه شده است که بنده توصیه کردم خط 3 مورد استفاده قرار بگیرد چرا که از این خط بیشتر محرومین استفاده می‌کنند که در فاصله ورود قطار به ایستگاه در این خط باید کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: دولت وعده داده است 1200 واگن را تأمین و در توسعه حمل‌ونقل عمومی اضافه کند که امیدواریم با توجه به زیرساخت‌هایی که ایجاد شده است هر چه سریعتر این وعده عملی شود.

شهردار تهران گفت: استفاده از اتوبوس‌های برقی نمونه‌ای از اقتصاد مقاومتی است که 60 دستگاه اتوبوس را با این روش وارد چرخه حمل‌ونقل عمومی کردیم.

قالیباف یادآور شد: امروز حدود 300 هزار خودروی کاربراتوری در شهر تهران تردد می‌کنند که قریب به 40 درصد آلودگی شهر را تولید می‌کند لذا درخواست می‌کنیم حداقل این خودروها از شهر تهران خارج شود.

وی گفت: اگر با تمام تسهیلاتی که برای موتور برقی ایجاد کرده‌ایم هنوز استفاده از این موتورها نهادینه نشده است حداقل می‌توانیم نسبت به توقف تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری که به اندازه 5 دستگاه خودرو آلودگی ایجاد می‌کند اقدام کنیم.

شهردار تهران یادآور شد: امروز ارتقای کیفیت زندگی مهمترین هدف است و کاهش آلودگی هوا در اولویت شهرداری تهران قرار دارد و حال که دولت مسئولیت کاهش آلودگی هوا را در اختیار گرفته است ما نیز به عنوان شهرداری در کنار آنها هستیم و بهتر است به توسعه مترو توجه ویژه‌ای داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
احمد
-
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
۰
۰
با سلام خدمت آقای قالیباف
نمی دونم این پیام ما به گوش و چشم شما میرسه یا نه!؟ اما خواستم بگم ایستگاههای مترو شرایط مناسبی نداره به خصوص خط 3 كه خیلی دیر به مقصد می رسه. (تماس گرفتم 1888چند تا جواب متفاوت دادند!!!!) خطوط دیگه هم خیلی شلوغه.. ضمن اینكه شما ترافیك جاده مخصوص كرج به سمت شهركهای آزادی، تهرانسر، استقلال و... را ندیدید؟!!!!. آیا صلاح نمی بینید یك خط مترو هم در سمت غرب از همین مسیر ادامه پیدا كنه؟
سهم پزشکان سهمیه‌ای

ضرورت اصلاح سهمیه‌های کنکور در گفت‌وگوی «جام‌جم»‌با دبیر کمیسیون آموزش دیدبان شفافیت و عدالت

سهم پزشکان سهمیه‌ای

نیازمندی ها