به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی درباره ورود ایرلاینهای خارجی به کشور و احتمال از دست رفتن بازار ایرلاینهای داخلی در بازارهای جهانی، بیان کرد: باید دقت و توجه کنیم که صنعت هوانوردی یک صنعت جهانی است و باید به رقابت بینالمللی پایبند باشیم؛ ما قطعا از بنگاه داخلی حمایت کامل میکنیم، ولی حمایت یکجانبه از بنگاه داخلی نداریم و معتقد هستیم که کمکی به ارتقای صنعت هوانوردی نمیکند.
آخوندی درباره پیشقرارداد ایرباسها و صدور مجوز اوفک هم گفت که مشکلی در رفع موانع مالی و بیمهای وجود ندارد و میتوانیم به محض موافقت اوفک، بقیه بخشهای قرارداد را حل و فصل کنیم.
وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سؤال که به چه دلیل قرارداد با ایرباس تا پایان ژوئن به نتیجه نرسید؟ درباره دلیل این تاخیر گفت: تنها مشکل موجود در این حوزه اوفک است و بقیه مشکلات حل شده است.
وی با ادعای فشار جامعه جهانی بر آمریکا برای نهایی شدن قرارداد ایرباسها، گفت: نهایی شدن این قرارداد فقط تقاضای تهران نیست، بلکه تقاضای جامعه جهانی است؛ آمریکا نمیتواند در مقابل این درخواست بینالمللی کوتاهی کند.
آخوندی بیان کرد: در ناوگان هوایی کشور برآورد شده است که 100 فروند هواپیما برای پروازهای استانی و برد کوتاه و حدود 400 فروند برای بردهای بلند و میانی نیاز داریم که برای داشتن این تعداد هواپیما باید از حالا تا سال 1404 سرمایهگذاری داشته باشیم.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد