به گزارش جام جم آنلاین، میزان نوشت: چکی با یک مبلغ نجومی در فضای مجازی منتشر شده که از واردات 40 هزار دستگاه سانتافه خبر می دهد.
تصویر چکی با تاریخ 95.7.7 به مبلغ 50 هزار میلیارد ریال، معادل 5 هزار میلیارد تومان بابت خرید چهل هزار دستگاه سانتافه 2016 در فضای مجازی دست به دست می شود که هنوز صحت اطلاعات آن از سوی هیچ نهاد و یا شخصی تایید نشده است. البته لازم به ذکر است هم تعداد سانتافه هایی که در این چک درج شده از کل واردات خودروهای خارجی که سالانه به کشور وارد می شود بیشتر است و هم به جهت مبلغ نجومی آن می توان در صحت اطلاعات این چک تردید جدی داشت. گفتنی است طبق آمار گمرک در 12 ماه سال 94، بیش از 51هزار و 500 دستگاه خودرو از مرزهای جنوبی وارد کشور شد که ارزش این خودروها 36 هزار و 329 میلیارد و 725 میلیون ریال گزارش شده است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
50 هزار میلیردا اینطوری مینویسن
000 000 000 000 50
عكس فتوشاپه
1. جاعل ظاهرا مبلغ چك رو مخدوش كرده و عكس اونو گذاشته توی تلگرام ولی فراموش كرده كه چند رقم انتهایی شماره شبا كه همون شماره حساب هست رو مخدوش كنه. همكارای ما توی بانك ملت می تونن ببینن این حساب اصلا در حد و اندازه های این اعداد هست یا نه.
2. یه نفر بره تحقیق كنه ببینه شركت هیوندا چند دستگاه سانتافه در سال 2016 صادر كرده كه 40 هزار تاش رو این اقا میخواد بخره.
3. قیمت سانتافه 2016 بین 220 میلیون تومان تا 256 میلیون تومانه. 40 هزار تا از این خودرو بین 8800 میلیارد تومن تا 10240 میلیارد تومن میشه. این آقا ظاهرا به دلیل انبوه خری 50 درصد تخفیف از فروشنده گرفته.
4. یه حساب سر انگشتی توسط بچه های بانكی می تونه به شما بگه كه مانده ی كل شعب همه ی بانك های شهرستان جویبار به 50 هزار میلیارد نمیرسه. تجربه ی 20 ساله ی من توی بانك میگه كه اگر شركتی با این توانایی مالی هم وجود داشته باشه دفتر اصلی و مراودات مالیش توی تهران واقع شده. بزرگترین و مستعد ترین مشتری ها در شعبی با درجه بندی های ممتاز و مستقل متمركز شدن تا بتونن از خدمات ویژه و خاصی كه مشتریان عادی به اونا نیازی ندارن استفاده كنن. چیز هایی مثل تسهیلات ارزی ، صدور ال سی ها ، حواله ها و ...
5. از حدود یكسال پیش و طبق مستنداتی كه برخی از رسانه ها ب ارائه نمودند واردات خودروهای خارجی به یك خانواده ی خاص در ایران محدود شد و مثل گذشته افراد اجازه ندارند واردات خودروی خارجی رو داشته باشند. واردات خودروهای تحت برند هیوندای هم مشخصا به عهده ی شركت مربوط به خودش هست ( واردات دو برند كیا و هیوندای نزدیك به 80 درصد كل واردات خودروی كشور رو تشكیل میدهند ) . یه نفر بره تحقیق كنه ببینه شركت مربوطه در سال 2015-2016 جمعا چند دستگاه هیوندای وارد كرده است . حالا مدل سانتافه بماند.
6. دلایل و مستندات دیگری هم وجود دارد كه متاسفانه بدلیل محدودیت نمی توانم ارائه كنم. ولی حالا كه از مردم عادی توقع كمتری می رود از رسانه ها توقع بیشتری میشد كه كمتر به ترویج داستان های "هری پاتری" در جامعه دامن بزنند. متاسفم برای خودم.
حقیقت محض