به گزارش جام جم آنلاین ؛ولی ملکی اظهار داشت: در جلسهای که امروز در کمیسیون صنایع مجلس برگزار میشود، موضوع قرارداد سازمان گسترش و شرکت رنو فرانسه و تأثیر آن بر صنعت و بازار خودرو ایران توسط نمایندگان مجلس بررسی خواهد شد.
وی در گفت و گو با فارس ادامه داد: پس از بررسی موضوع در جلسه امروز، در جلسات بعدی از مسئولان وزارت صنعت و خودروسازان میخواهیم که در این مورد به مجلس توضیح دهند.
توافقنامه ایدرو و رنو فرانسه جمعه گذشته در حالی با حضور وزیر صنعت به امضا رسید که طبق گزارش تحقیق و تفحص مجلس از عملکرد خودروسازان، شرکت رنو خسارت زیادی را به کشورمان وارد کرده و تعهداتش را در قرارداد سابق با شرکت پارس خودرو عملی نکرده است.
طبق توافق نامه جدید قرار است دو محصول سیمبل و داستر با مشارکت ایدرو و رنو در ایران تولید شوند.
این توافقنامه توسط منصور معظمی رئیس سازمان گسترش و تیری بلوره قائم مقام شرکت رنو فرانسه به امضا رسید.
بر این اساس، در فاز اول تولید سالانه 150 هزار دستگاه خودرو رنو و در فاز دوم نیز افزایش این رقم به 300 هزار دستگاه خودرو در نظر گرفته شده است.
در مجموع با احتساب تولید ال 90 و ساندرو، میزان تولید رنو در ایران به 500 هزار دستگاه در سال خواهد رسید.
رنو در حالی برای تولید خودروهای قدیمی خود در ایران برنامهریزی میکند که شاهد واردات محصولات لوکس این شرکت فرانسوی به صورت ساخته شده (CBU) به بازار ایران نیز هستیم. نمونه این مسئله در رونمایی از خودروی تلیسمان اتفاق افتاد و قرار است این محصول به زودی وارد بازار ایران شود.
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد