به گزارش جام جم آنلاین از اسببخار ، سال ها پیش اوپل با مدل های کورسا و آسترا به بازار ایران آمد تا بتواند سهم خوبی را از آن خود کند. ولی در این چند وقت شاهد آن هستیم که هیچ مدل از این برند آلمانی توان رقابت با خودروهای کره ای و ژاپنی را در بحث فروش ندارد ؛ زیرا یکی از دلایل اصلی فروش مناسب خودروهای وارداتی در بازار ایران، تضمین خدمات پس از فروش است که متاسفانه برای محصولات اوپل چنین شرایطی در ایران حاکم نیست.
بعد از وقفه حدودا دوساله، چند ماه پیش شرکت توان خودرو جی مجددا فروش محصولات اوپل را با مدل های موکا و اینزیگنیا در ایران آغاز کرد. ولی امروز بازهم شاهد آن هستیم که خودروهای جدید اوپل هم نتوانسته اند نظر بازار را به سمت خود بکشانند و نسخه های صفر موکا و اینزیگنیا کمتر از قیمت رسمی شرکت در نمایشگاه های تهران برای فروش گذاشته شده اند.
بخشی از علت های فروش پایین برند اوپل در ایران، نبود نمایندگی های فعال فروش و خدمات پس از فروش گسترده در سراسر کشور است. توان خودرو جی تا به امروز بعد از چند سال فعالیت، تنها ۷ نمایندگی در سطح ایران دارد و بدیهی است که این تعداد باعث نمی شود مردم حضور این خودروها را احساس کنند.
در بازار آزاد تهران به خاطر ضعف معرفی برند اوپل در ایران، قیمت موکا صفر کیلومتر ۲۰۱۶ تا ۱۴۹ میلیون تومان هم اعلام می شود و جالب است که مشتریان با اختلاف قیمتی حدود ۸ میلیون تومان ارزان تر هم، این خودرو را از بازار آزاد تهیه نمی کنند. اینزیگینا هم که حدود ۲۷۲ میلیون تومان توسط توان خودرو جی قیمت گذاری شده است، در بازار آزاد تا ۲۵۷ میلیون تومان هم اعلام قیمت می شود و کمتر مشتری به سمت آن می رود.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
ابراهیم قاسمپور در گفتوگو با جامجم مطرح کرد؛
ضرورت اصلاح سهمیههای کنکور در گفتوگوی «جامجم»با دبیر کمیسیون آموزش دیدبان شفافیت و عدالت