همانطور که میدانید، برند تجاری رنو آلپاین به سختی در حال توسعه خودروهای جدید اسپورت این برند است. اما چه اتفاقی رخ میداد اگر رنو خود به دوره تولید خودروهای اسپورت بازمی گشت؟
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از عصر ایران، شاید آخرین خودروی واقعی اسپورت که توسط این برند فرانسوی تولید شده یک مدل اسپورت اسپایدر با طول عمر کوتاه بود که بین سالهای 1996 تا 1999 ساخته شده است. این خودرو به یک موتور 4 سیلندر و با وزن کمتر از یک کیلوگرم ساخته شده که بعدها از فرمول آن در مدل معروف لوتوس استفاده شد. این مدل هنوز به عنوان یکی از شکستهای بزرگ این برند تجاری به شمار میآید.
اینک در سال 2016 رنو به سمت اسپورتسازی پیش میرود. رنو این روزها در حال تولید داغترین هاچبکها و کراساوورهای بازار است و از طرف مقابل تمام مهارت و خبرگی خود را برای خلق یک اسپایدر اسپورت که جانشین موفق مدلهای قبل باشد به کار میبرد. مدل جدید اسپایدری در این گروه خودروسازی احیاء شده است و احتمال میرود طراحی آن توسط گروه طراحی Monholo Oumar صورت بگیرد.
این مدل اسپورت اسپایدر تفسیر روزهای مدرن در خودروسازی رنو است و بدون پنجره جلو ساخته شده است. این مدل مفهمومی در تلاش است تا ذهنیت خودروهای نه چندان زیبای رنو را از تصور جهانیان پاک کند. از طرف دیگر این برند تجاری تمرکز خود را در استفاده از موتورهای اسپورت قرار داده است. برخی از عناصر ظاهری در این مدل با الهام از ترکیب مدلهای مفهومی گرن توریسمو آلپاین و رنو اسپورت R.S. 01 طراحی شده است.
مدل مفهومی اسپایدر رنو، تفسیر روزهای مدرن
یکی از جذابترین ویژگیهای این طراحی چراغهای LED و مدل چراغها و سپر عقب است. البته در این میان نمیتوان از دیفیوزرهای بزرگ و بال نمای پشت که بر زیبایی خودرو افزوده چشمپوشی کرد.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
ابراهیم قاسمپور در گفتوگو با جامجم مطرح کرد؛
ضرورت اصلاح سهمیههای کنکور در گفتوگوی «جامجم»با دبیر کمیسیون آموزش دیدبان شفافیت و عدالت