رییس شورای تامین کنندگان دام زنده کشور:

گوشت را 12 هزار تومان می خرند 45 هزار تومان می فروشند

رییس شورای تامین کنندگان دام زنده کشور، قیمت فعلی گوشت قرمز را در بازار کاذب دانست و گفت: گرانی های موجود با هدف خرید دام زنده ارزان قیمت از دامپروران و واردات گوشت قرمز رخ داده است.
کد خبر: ۹۸۲۱۹۹
گوشت را 12 هزار تومان می خرند 45 هزار تومان می فروشند

به گزارش جام جم آنلاین،منصور پوریان، در گفت و گو با ایرنا با تاکید براین که اکنون در بخش تولید دام زنده سبک و سنگین و تامین گوشت قرمز کشور کمبودی نداریم ، افزود: متاسفانه دامپرور تاکنون مجبور بود دام زنده را با قیمت پایین (با چک و سفته) که خریدار قدیمی یا سنتی به او تحمیل می کرد، بفروشد، اما اکنون که شرایط تغییر کرده و خریداران سنتی به حاشیه رفته اند، خریدار باید به شکل نقدی دام را از دامپرور خریداری کند.

وی اظهار داشت: در واقع این شرایط به مذاق خریداران دام زنده خوش نمی آید و به هر ترتیبی به دنبال ایجاد شرایطی برای کسب سود بیشتر هستند.

پوریان با بیان این که وضعیت تولید دام زنده از شرایط خوبی برخوردار است و افزایش قیمت در گوشت قرمز نداریم، تصریح کرد: امروز قیمت نقدی هر کیلوگرم لاشه بره نر ایرانی درب دامداری 125 هزار ریال و برای میش 100 هزار ریال است.

به گفته وی، درحال حاضر وضعیت تولید دام زنده کشور از شرایط معیشتی خارج شده و به سمت اقتصادی شدن پیش می رود، به طوری که با افزایش زایش های 13میلیونی به جمعیت دامی کشور باید به فکر صادرات باشیم.

گوشت قرمز وارداتی 400 هزارریال

رییس شورای تامین کنندگان دام زنده کشور افزود: همچنین افراد سودجو به دنبال واردات ارزان قیمت هستند تا بتوانند این محصولات را با قیمت های بالاتری به فروش برسانند. به طور مثال هر کیلو لاشه گوشت وارداتی از ارمنستان با قیمت بره ایرانی به قیمت 400 تا 450 هزارریال به فروش می رسد، درحالی که نرخ لاشه بره ارمنی در مرز کیلویی 120 تا 130 هزار ریال تمام می شود.

وی با بیان این که صادرات دام زنده ایران کم و ناچیز است، گفت: با توجه به گرانی های اخیر بازار گوشت قرمز، صادرات دام زنده کاهش بیشتری یافته است.

پوریان افزود: صادرات دام زنده به دلیل قیمت بالای تمام شده این محصول در کشور برای ما مقرون به صرفه نیست و همچنین قیمت گوشت در بازار مصرف ایران گران تر از بازارهایی است که ما اکنون به آنها صادرات داریم.

رییس شورای تامین کنندگان دام زنده کشور ادامه داد: مجموع صادرات دام زنده در ماه های آبان و آذر امسال حدود 20 هزار تن از استان های شیراز، کرمانشاه و خوزستان انجام شده است.

توزیع گوشت قرمز ساماندهی شود

پوریان گفت: اکنون تولید و تامین گوشت قرمز از شرایط مناسبی برخوردار است، اما متاسفانه توزیع گوشت که در دست اتحادیه گوشت گوسفندی است نیازمند ساماندهی و اصلاح است.

به گفته وی، اکنون باید لاشه گوسفندی با قیمت حداکثر 250 هزارریال به دست قصابی ها برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۹
taha
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
۰
۰
دست مسئولین درد نكنه !! 12 هزار میخرن 45 هزار میفروشن !!! كیلوی 33هزار تومن سود !! خدا ازشون نگذره
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
۰
۰
كارشان مثل داعش است. آنها جسم و تن را می آزارند. اینها روح و روان را!
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
۰
۰
حالا انصافا خودمانیم كجای این لاشه های اویزان به گوشت گوسفندیا بز شباهت دارد؟اینها را چگونه سازمان گوشت كشور راضی میشود به این ملت بی نوا وبیچاره بفروشند؟مگر اینكه خود هیچگاه ندیده باشند كه گوشت یعنی چه.
ص
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
۰
۰
پل صراطی هم وجود داره ، هرچند انكار كنید!
جانباز و بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
۰
۰
آقایان خودشان حقوق های نجومی می گیرند و نظارت بر بازار را رها كرده اند و توان مدیریت ندارند . آقایان وعده داده بودند سفره مردم را بزرگتر و پر محتواتر كنند ولی برجام شد فرجام سفره كوچكتر شد و كم محتوا
منوچ
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
۰
۰
همه چیز كاذب است قیمت گوشت كاذب است دلار كاذب است مرغ كاذب است شیر و ماست كاذب است كوفت وزهر مار كاذب است درد بی درمون كاذب است گوشت خر كاذب است فقط ما حقیم كه شبانه روز دروغ به خوردتان میدهیم تا شما باور كنید كه همه چی كاذب است !!! به قول یه بنده خدا كه میگفت ( از بس به مردم دروغ گفتیم دیگه هیچكس حرف راستمونو قبول نداره !!!) قبول نداری از 118 بپرس !!!!!
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
۰
۰
خدا شاهده من خودم چندتا قصابی تو همدان ابتدای خ شهدا رفتم همه اونا از ترس تعزیرات قیمت گوشت زدن 25 تومن تا 30 تومن اونم روی كاغذهای a4 ولی وقتی میری داخل گوشت بخری میگن اون قیمت ها مال قبله و كیلویی 40 تا 45 حساب میكنن وقتی نظارت اینجوری باشه ترسی نداشته باشن همین میشه دیگه اغلبشون هم حرام خوری تو خونشونه و درست بشو نیستن حتی اگه مجبور باشن قیمت بزنن ادعا میكنن قیمت ها مال قبله
محمد
Netherlands
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
۰
۰
سپاس از مسولین جام جم كه موارد وزین و ملموس را منتشر نمیكنند... معمولا داور بایستی مردمی و بی طرف و بی نظر تشریف داشته باشند...
محمد
India
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
ایكاش مسولین در هر مقام و منصبی كه شرف حضور دارند اول مخاطب و انسان شناس حضور داشتند و ما بازنشسته های دانشگاه دیده ی قدیم را كه اندازه ی سن شریفشون سابقه ی خدمت وسنوات بازنشستگی داریم زیر پایشون احساس میكردند...

نیازمندی ها