به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابطعمومی صداوسیما، در این مراسم دکتر علی عسکری در سخنانی با اشاره به مأموریت سازمان صداوسیما در دور جدید مدیریتی، اظهار داشت: با پیشرفت روزافزون وسایل ارتباطی و دسترسی مردم به محتواهای مختلف، رسانه ملی نیز همگام با این پیشرفتها، با جدیت نسبت به آمادهسازی زیرساختهای فنی انتشار صوت و تصویر فراگیر اقدام کرد.
وی افزود: هماکنون زیرساختهای فنی فراهم شده است که در این جلسه با صدور پروانه فعالیت اپراتورهای خدمات تلویزیون تعاملی مبتنی بر پروتکل اینترنتی، شاهد راهاندازی این سرویس توسط اپراتورها هستیم.
دکتر علی عسکری با اشاره به این مطلب که تلویزیون تعاملی یکی از بهترین خدمات رسانهای است که باید به نحوی مطلوب به ملت ایران داده شود، اظهار داشت: راهاندازی این سرویس از دغدغههای اصلی سازمان صداوسیما در ارتباط با خدماترسانی مطلوب به مخاطبان است که امروز شاهد تحقق آن هستیم.
وی تصریح کرد: در سیستم تلویزیون تعاملی مخاطبان میتوانند به هرگونه محتوای صوتی و تصویری بارگذاری شده توسط سازمان صداوسیما و این شرکتها از طریق اینترنت و توسط تلویزیونهای هوشمند و یا گیرندههای ستتاپ باکس و سایر ابزار متصل به شبکه دسترسی پیدا کنند.
وی یادآور شد: در سیستم تلویزیونی تعاملی که بر بستر شبکه IP پیادهسازی میشود، مخاطب میتواند مثلاً از یک بانک فیلم، برنامهای دلخواه را انتخاب و آن را در زمان موردنظر خود، مشاهده و در واقع زمان تماشای برنامه مورد نظر خود را مدیریت نماید.
وی با اشاره به اهمیت ایجاد رسانه مکمل برای رسانه ملی در فضای مجازی و بر بستر باند وسیع، یادآور شد: رسانه ملی در تلاش است تا با تحکیم و افزایش مزیتهای رقابتی خود در فضای مجازی و سپهر رسانهای کشور، بر بستر باند پهن ، از ظرفیت رسانه های نوین و ارائه خدمات چند رسانهای فراگیر، حداکثر بهرهبرداری را نموده و به مخاطبان خود خدمات بیشتری ارائه کند.
دکترعلی عسکری اظهار داشت: در موضوع مهم ارائه خدمات و محتوا، دیگر دستگاهها و وزارتخانهها و نهادهای فرهنگی و مردمی و بخش خصوصی از نقش مهمی برخوردار هستند. وی افزود: امیدواریم با رویکرد جدید سازمان صداوسیما در فضای مجازی شاهد، همگرایی و همافزایی رسانهای و تاثیرگذاری در فضای مجازی باشیم.
رییس رسانه ملی در ادامه با اشاره به اینکه این اقدام رسانه ملی در ایجاد بازار محتوا در حوزه رسانه عمیقاً اثرگذار است، اظهار امیدواری کرد که با ایجاد این بازار محتوا، شاهد روند رو به رشد انتشار محتوای سالم در عرصه فضای مجازی در کشور باشیم.
همچنین در این مراسم، مهندس قدیمی معاون فضای مجازی سازمان صداوسیما با ارائه گزارشی از ماموریتهای حوزه فضای مجازی رسانه ملی اظهار داشت: با توجه اینکه معماری جدیدی برای رسانه ملی در حوزه رسانههای نوین پیشبینی شده است، امیدواریم که با ارائه خدمات جذاب تلویزیون تعاملی ضریب نفوذ رسانه در کشور افزایش یابد. وی افزود: برای رسیدن به این مطلوب طراحی بازار محتوا را در دستور کار قرار دادهایم تا بتوانیم با بهرهگیری از آرشیو سازمان و تولیدات شبکههای تلویزیونی ملی و استانی، بستههای محتوایی جذاب و اثرگذاری را به مخاطبان ارائه کنیم.
در ادامه این جلسه، مدیران عامل اپراتورهای خدمات تلویزیونی، نکاتی را در خصوص تلویزیون تعاملی و نحوه همکاری متقابل برای سرویسدهی مطلوب به مخاطبان بیان کردند.
یادآور میشود که سرویس تلویزیون تعاملی یک بستر جذاب برای ارایه خدمات رادیویی و تلویزیونی همراه با مدیریت زمان و دسترسی به آرشیو در کنار سایر خدمات نظیر بازی، ویدیو، متن، عکس، فیلم، خبر و سینما بوده و گام مهمی در توسعه ماموریت رسانه ملی و بهرهمندی مخاطبین از صوت و تصویر فراگیر به حساب میآید.
با اعطاء پروانه ارائه خدمات تلویزیون تعاملی به شرکتهای آسمان، ایرانسل، باران تلکام، تراشه سبز و نشر الکترونیک، از این پس مخاطبان میتوانند در کنار استفاده از سرویس سازمان صداوسیما با عنوان شیما از خدمات این شرکتها که تحت عناوین فام، لنز، آیو، تیوا و شمیم ارائه میگردد، بهرهمند شوند.
تلویزیون تعاملی یک بستر جذاب برای ارائه سرویسهای بازی، ویدئو، متن، عکس، فیلم، سرویس خبر و سینما در فضای مجازی کشور و گام مهمی در توسعه ماموریت رسانهملی و بهرهمندی مخاطبین از صوت و تصویر فراگیر به حساب میآید.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد