مجموع این برندها باعث میشود تا گروه فولکس واگن، عنوان بزرگترین خودروساز جهان را از آن خود کند. در چند سال گذشته همواره عنوان پرفروش ترین خودروساز جهان نیز بین فولکس و تویوتا دست به دست شده است، اما سرانجام در سال ٢٠١٦ فولکس با اقتدار تویوتا را پشت سر گذاشت و لقب پرفروشترین خودروساز جهان را از آن خود کرد .
به گزارش جام جم آنلاین از خودرونویس، حال فولکس با برند هایش قصد ورود به بازار ایران را دارد. در خانواده فولکس واگن اولین برندی که به طور رسمی وارد ایران شده است، سئات اسپانیا است.
سئات از قدیمیترین شرکت های خودروسازی اروپا و قدیمیترین خودروساز اسپانیا است. این شرکت با حدود ٧٠ سال قدمت از میانه دهه ٩٠ میلادی در کنترل فولکس واگن قرار دارد. از سالهای میانی آخرین دهه قرن بیستم آلمانیها کنترل و مالکیت سئات را در اختیار دارند. اکنون ١٠٠ درصد سهام این خودروساز اسپانیایی در مالکیت فولکس آلمان قرار دارد. خودروهای سئات از موتور، گیربکس، قوای محرکه و پلت فرم یکسانی با خودروهای فولکس واگن بهره میبرند. در واقع همه مدلهای سئات یک برادر یا خواهر در میان محصولات فولکس واگن دارند. تفاوت سئات با فولکس را میتوان مشابه تفاوت هیوندای و کیا دانست! همانطور که خودروهای هیوندای و کیا از قوای محرکه یکسان و پلت فرم مشترکی بهره میبرند و تنها درظاهر و بدنه تفاوت دارند، خودروهای سئات و فولکس نیز از نظر فنی ، قوای محرکه و پلت فرم کاملا یکسان هستند و تنها بدنه و ظاهری متفاوت دارند.
معین موتور به طور کاملا رسمی نمایندگی سئات را در ایران أخذ کرده است و با مراجعه به سایت بین المللی سئات میتوانید در بخش نمایندهها نام معین موتور را به عنوان نماینده رسمی سئات در ایران مشاهده کرد.
خودروهای سئات در بازار اروپا و جهان به عنوان خودروهای اسپرت با عملکرد خیره کننده و هندلینگ و شتاب بالا شناخته میشوند.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین هشدار داد
روایتی از انقلاب اسلامی در گفتوگو با قاسم تبریزی، استاد تاریخ معاصر