بسیاری از هنرمندان شناختهشده طنز مثل اکبر عبدی، مهران مدیری، رضا عطاران، محسن تنابنده، جواد عزتی، امیر جعفری، علی صادقی، سروش صحت، علیرضا خمسه و... اساسا با کارهای تلویزیونیشان شناخته شدند و تلویزیون در واقع خانه اول آنها بوده است. گرچه همه این هنرمندان در سینما نیز چنان که توقع میرفت، درخشیدند، اما مخاطب در همه این سالها دوست داشت باز هم آثار تلویزیونی آنها را نظارهگر باشد. اگر رسانهای مانند تلویزیون توانسته در یک بازه زمانی چنین هنرمندانی را به جامعه معرفی کند، قطعا باز هم میتواند هنرمندان بااستعداد، اما ناشناخته دیگری را در عرصههای گوناگون به جامعه معرفی کند.
ب: در حال حاضر برنامههای طنز و مفرح، جایگاه ویژهای در بین مخاطبان تلویزیون دارد و آمارها هم نشان میدهد که اقبال عمومی به آثاری که وجهه طنز در آن وجود داشته باشد نسبت به آثار دیگر بیشتر است. این علاقه عمومی در کنار ظرفیت تولید آثار طنز در تلویزیون باعث شده مدیران رسانه تلاش کنند تولید آثار بیشتری با محور طنز را در دستو کار خود قرار دهند. کاری که این روزها نتیجهاش را در شبکه نسیم میبینیم که دو برنامه «دورهمی» و «خندوانه» آنقدر توانستهاند با مخاطبان خود ارتباط موفقی برقرار کنند که عملا به الگویی بومی برای ساخت آثار مفرح در شبکههای دیگر تبدیل شدهاند.
مهدی غلامحیدری - دبیر قاب کوچک جام جم
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد