«حمیدرضا فولادگر» در گفتگو با جام جم آنلاین ، با بیان اینکه قانون برنامه ششم توسعه و هوای پاک بر توسعه خودروهای هیبریدی تاکید دارد اظهار داشت: تولید خودروهای هیبریدی باید به یک سیاست و خط مشی درازمدت در صنعت خودروسازی تبدیل گردد چرا که کشورهای زیادی تاکنون به تولید و بکارگیری این قبیل خودورها اهتمام ورزیده اند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا کارخانجات داخلی ما تمایلی برای ساخت خودورهای مذکور دارند، گفت: دو خودروساز داخلی در اشل آزمایشگاهی و نمونه تحقیقاتی خودروی هیبریدی ساخته اند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم تصریح کرد: برای جلوگیری از افزایش آلایندگی هوا باید سبد سوخت و انرژی خودروها متنوع شود، البته استفاده از گاز LPG، CNG و برقی کردن خودروها برای تنوع در نوع سوخت انرژی مطرح شده است، که تولید خودروهای هیبریدی این سبد سوخت را متنوع تر خواهد کرد.
فولادگر در جواب این پرسش که مجلس تا به امروز چه تمهیداتی برای رفع آلودگی هوا در حوزه سوخت وسایل نقلیه اندیشیده، ابراز داشت: دولت در ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید ملزم شده که از تمام طرح هایی که موجب کاهش مصرف انرژی و سوخت های فسیلی می شود، حمایت کند.
وی یادآور شد: ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید امکان مشارکت شرکت های خارجی و همکاری شرکت های داخلی را برای توسعه خودروهای هیبریدی فراهم کرده است، که از این فرصت باید برای کاهش مصرف سوخت های فسیلی و جایگزینی سوخت های پاک استفاده کرد.
فولادگر بر ضرورت احداث یک شرکت ثالث در کنار ایران خودرو و سایپا تاکید کرد و گفت: یک کارخانه تولید خودوری برقی باید متولی ساخت خودروهای هیبریدی گردد.
وی خاطر نشان کرد: با تشکیل شرکت سوم، بازار خودرو تا اندازه ای از انحصار خارج می شود و دولت هم مکلف به ایجاد زیرساخت ها و فراهم نمودن تسهیلات ارزان قیمت است و سرمایه این بنگاه ها را نیز ضمانت خواهد کرد.
رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی خانه ملت افزود: امکان استفاده منابع صندوق توسعه ملی با هدف توسعه و تجهیز شرکتهای تولید خودروی هیبریدی وجود دارد، استفاده کرد و از طرفی با افزایش ظرفیت خط تولید، ما می توانیم به یکی از صادرکنندگان بنام این قبیل خودروها در منطقه تبدیل شویم.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد