به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، دکتر علی عسکری امروز در نشست سراسری مدیران رسانه ملی با اشاره رقابتهای سنگین انتخاباتی و مطالبی که کاندیداها در جریان تبلیغات و مناظرهها بیان کردند، افزود: در چنین شرایطی هریک از دو جریان اصلی حاضر در انتخابات، صدا و سیما را نادرست، متهم به حمایت از طرف دیگر میکرد که رسانه ملی با راهبردِ شرح صدر و صبر و همچنین با اقتدار و هنرمندی توانست زمینه ساز آرامش در جامعه و خلق حماسهای کم نظیر شود.
رئیس سازمان صدا و سیما، نظر سنجیهای رسانه ملی را از دقیقترین و بهترین نظرسنجیها در کشور دانست و تاکید کرد: افکار سنجیها از مراجعه قریب به هشتاد درصد مردم به صدا و سیما، برای اطلاع از خبرها و رویدادهای انتخابات و افزایش اعتماد به این رسانه حکایت داشت.
آقای علی عسکری با اشاره به حماسه پرشکوه ملت ایران و حضور ۴۲ میلیونی در پای صندوقهای رای خاطر نشان کرد: رسانه ملی از کنار نامهربانیها و زخم زبانها و ظلمها گذشت و فقط هدف اصلی خود برای ایجاد عدالت رسانهای و همچنین حضور حداکثری مردم در پای صندوقهای رای را مدنظر قرار داد.
وی رسانه ملی را تنها رسانه قدرتمند در مقابل استکبار و جریان رسانهای آن برشمرد و با اشاره به تحولات سریع و شگرف در جهان و همچنین در عرصه رسانهای، گفت: درک صحیح از این تغییرات و به روز شدن، همگام با تغییرات در عرصههای مختلف رسانهای و استفاده از خلاقیت و نوآوری، تنها راه ایفای نقش موثر رسانه ملی است.
دکتر علی عسکری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار سال، نقش رسانه ملی را برای زمینه سازی اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی بویژه در عرصه تولید و اشتغال، بی بدیل خواند و افزود: مهمترین رسالت صدا و سیما، تبدیل مطالبه اجرای اقتصاد مقاومتی، بصورت یک گفتمان عمومی در جامعه است.
وی، جدیت و اهتمام در ترویج و تبلیغ کالاهای ایرانی را یکی از وظایف مهم صدا و سیما برای زمینه سازی تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی برشمرد و خاطر نشان کرد: باید ما در جهت گسترش فرهنگ امتناع از مصرف کالاهای خارجی، حرکت کنیم.
رییس سازمان صدا و سیما، ایجاد بستر مناسب برای برخورد با پدیده زشت قاچاق کالا و واردات بی رویه به دور از سیاه نمایی، معرفی الگوهای موفق در زمینه کارآفرینی، ترسیم شاخصهای آینده مطلوب و نقد و بررسی سیاستها و عملکرد مسئولان را محورهای اصلی حرکت رسانه ملی در سالِ «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» دانست و تاکید کرد: مدیران و کارکنان صدا و سیما باید از همه ظرفیتهای هنری و فضای مجازی، برای عملیاتی کردن این محورها استفاده کنند.
آقای علی عسکری خاطر نشان کرد: دست یابی به این اهداف، با نقش آفرینی هنرمندانه و عمیق رسانه ملی امکان پذیر است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد