به گزارش جام جم آنلاین از پرشین خودرو، این روزها یکی از دردسرسازترین بخشهای رانندگی پارک خودرو محسوب میشود. نه تنها پارک کردن یک خودرو فرآیندی به نسبت سخت است، پیدا کردن فضایی برای پارک از آن مشکلتر است. این چالش چندان وطنی هم محسوب نمیشود و این روزها فراگیر و جهانی به نظر می رسد.
تا جائی که بسیاری از خودروسازان لوکس جهان، درحال اضافه کردن گزینههای کمکی برای پارک روی خودروها هستند. به همین مناسبت گروه صنعتی بنز در اقدامی جالب به نمایش دانش رانندگی بدونسرنشین در قسمت سرویس پارک خودرانها پرداخت و این فرآیند را در فضای یک پارکینگ چند طبقه برای بازدیدکنندگان موزه مرسدس بنز در اشتوتگارد اجرائی کرد.
در این نمایش مسافران اجازه یافتند تا خودرو را ترک کرده و شاهد پارک اتوماتیک اتومبیل باشند.
مرسدس تاکید کرد که این تنها یک خودرو نیست و در اصل ساختار و سازهای برای کمک به فرآیند پارک است و نباید نقش سازه پارکینگ در این روند را نادیده گرفتم.
این خودروسازی با همکاری شرکت بوش تمام ساختار اولیه پارکینگ را به حسگرهای ویژه مجهز کرده که با خودروها در ارتباطند. این موضوع کمک بزرگی برای خودروها محسوب میشود تا در امنترین حالت و به شکل هوشمند به شناسایی فضا و محیط پرداخته و با برآورد ابعاد در فضای پارک جا بگیرند. احتمالا می توانید حدس بزنید که این روند از طریق تلفن یا گجتهای همراه قابل کنترل و ارزیابی است.
از آنجا که این روند هنوز یک سامانه پارک بدون راننده است، خودروها پس از بررسیهای ویژه و گسترده انتخاب شده و تمام مراحل با نظارت شدید مقامات بنز اجرائی شده است. اگر همه چیز براساس برنامهریزیهای دقیق و منظم پیش رود، اولین فاز اجرائی این پارکینگها در سال 2018 راهاندازی خواهد شد.
گرهارد اشتایگر، مدیر بخش شاسیها در بوش در این خصوص گفت: در آینده پارکینگها بخشی از فرآیند پارک خودکار خواهند بود و زیرساختها و شبکهسازی میتواند روند پارک خودروهای بیسرنشین در فضاهای چندطبقه را ممکن سازد.
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد