به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، داریوش قنبری با اشاره به تغییرات اعمال شده در طرح جدید ترافیک بعد از تصویب آن در صحن شورا گفت: بر اساس طرح جدید ترافیک تعداد شهروندان عادی که امکان تردد در محدوده طرح ترافیک دارند، افزایش مییابد.
وی با بیان اینکه در گذشته به صورت رانتی به مقامات و دستگاه ها کارت تردد تعلق می گرفت، گفت: در طرح جدید تعداد سهمیهها کاهش پیدا میکند و دستگاه ها و افراد تنها مطابق با نیازی که دارند میتوانند از سهمیه بهرهمند شوند.
معاون پارلمانی شهردار تهران ادامه داد: در طرح جدید ترافیک تلاش شده میزان عوارضی که باید پرداخت شود بر اساس ساعت تردد افراد تعیین شود.
وی توضیح داد: بر این اساس مبلغ تردد در زمان اوج ترافیک در دو نوبت صبح و عصر افزایش یافته و برای تردد در ساعت 10 صبح تا 4 بعدازظهر کمترین مبلغ تعیین شده است.
قنبری تصریح کرد: در این طرح برای افرادی که در زمان اوج ترافیک کمترین تردد را داشته باشند اقدامات تشویقی در نظر گرفته شده است، از سوی دیگر برای افرادی که تردد بیرویه و غیرضروری به محدودههای طرح ترافیک داشته باشند، نیز کارت صادر نخواهد شد.
وی با بیان اینکه وجه تمایز طرح ترافیک جدید برقراری عدالت در ارائه خدمات است، اظهار کرد: در سال آینده اجرای طرح زوج و فرد تداوم خواهد یافت، ضمن اینکه طرح جدید ترافیک نیز از ابتدای سال 97 اجرا خواهد شد.
معاون پارلمانی شهردار تهران یادآورشد: از آغاز سال 97، در طرح جدید ترافیک ساعت اجرای طرح در محدودههای تعیین شده که تاکنون 5 تا6:30 بعد از ظهر بود، همچون طرح زوج و فرد تا ساعت 7 بعدازظهر ادامه می یابد و در عمل محدودیتهای زمانی برای تردد در محدودههای طرح ترافیک افزایش خواهد یافت.
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد