جام‌جم نقش صداوسیما در حمایت از کالای ایرانی را بررسی می‌کند

رسانه ملی، پای کار تولید ملی

رئیس سازمان صداوسیما در کمیسیون فرهنگی مجلس:

حمایت رسانه ملی از کالای ایرانی در سه عرصه مسئولان، مردم و تولید کنندگان است

رئیس رسانه ملی در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گزارشی از عملکرد صداوسیما در زمینه شعار سال و حمایت از کالای ایرانی ارائه کرد.
کد خبر: ۱۱۴۱۳۹۸
حمایت رسانه ملی از کالای ایرانی در سه عرصه مسئولان، مردم و تولید کنندگان است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط‌عمومی رسانه ملی، دکتر علی عسکری در این نشست با بیان اینکه حمایت از کالا، حمایت از بسیاری فرآیندهای ملی اعم از کلان و خرد است گفت: بر این مبنا برای اینکه بخواهیم به حداکثر سازی تولیدات و حداقل سازی واردات دست‌یابیم باید بسیاری ازچرخه‌های اقتصادی کشور اصلاح شوند و اگر همه دستگاه‌ها در این زمینه هم افزا نشوند کشور به این مهم نخواهد رسید. وی حمایت رسانه ملی از کالای ایرانی را به سه عرصه مسئولان، مردم و تولیدکنندگان تقسیم کرد و گفت : هر کدام از این عرصه ها در تولید کالای ایرانی نقش دارند و رسانه ملی موظف است هم از مسئولان بخواهد که زمینه های کسب و کار را فراهم کنند، هم کالاهای تولید داخل را تبلیغ کند و هم تولید کنندگان را توجیه کند که این امر فرآیندی تدریجی است و رسیدن به زمان‌بر است.

رئیس رسانه ملی با اشاره به اوضاع اقتصادی و اثر نوسانات ارزی بر دوام تولید گفت: موضوع کالای ایرانی موضوعی تک ساحتی و تک بعدی نیست و موضوعات مختلف بررونق آن اثر دارد.

دکتر علی عسکری با اشاره به تلاش دشمن برای القای یأس و ناامیدی در جامعه گفت: رسانه ملی به طور مداوم با نظرسنجی‌های متعدد، افکار عمومی را رصد میکند و می‌کوشد با برنامه‌های امید آفرین این سیاست دشمن را بی‌اثر ‌کند. وی افزود: اعتماد و امید به آینده، سرمایه اجتماعی است که صداو سیما می‌کوشد با سنجش افکار عمومی و برنامه‌سازی بر مبنای امید آفرینی، آن را بالا ببرد.

دکتر علی عسکری با تأکید بر اهمیت افکار عمومی در دنیای امروز گفت: امروز در دنیا تهدیدها، تهدیدهای افکار عمومی پایه است و صداوسیما به این موضوع توجه ویژه‌ای دارد. وی با اشاره به پیچیدگی کار رسانه و اهمیت افکار عمومی گفت: همه ما در کشور باید بتوانیم افکار عمومی جامعه را زیر پرچم نظام اسلامی حفظ کنیم. دکتر علی عسکری تولید و تقویت برنامه‌های شاخص را در شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی، یکی از راه‌های اثربخشی بر افکار عمومی دانست و از تلاش سازمان برای حفظ این برنامه‌ها خبر داد.

وی با بیان اینکه اگر رسانه ای دارای برنامه شاخص نباشد در این هیاهوی رسانه ای دوام نمی‌آورد گفت: سازمان صداوسیما بر مبنای شعار سال در برنامه‌های شاخص خود به طور مستقیم و غیر مستقیم به حمایت از کالای ایرانی پرداخته‌است. رئیس رسانه ملی از تبلیغ رایگان کالاهای ایرانی در شبکه‌های صداوسیما خبر داد و راه‌اندازی شبکه‌ ایران کالا را ابتکاری دیگر در زمینه حمایت از کالای ایرانی خواند. وی افزود: در برنامه‌های شبکه ایران کالا، با معرفی کارشناسان حوزه تولید، تولیدکنندگان ، فنآوری های تولید، کالاها و رقبای آنها، صنایع کوچک و متوسط را هویت بخشی می‌کنیم.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه امروز در کشور حدود 80 هزار کارگاه و کارخانه کوچک و متوسط وجود دارند گفت: اکنون نیمی از این تعداد فعالند و نیم دیگر درصورت تبلیغات رسانه‌ای می‌توانند احیا شوند. وی از اثر تبلیغات رسانه ملی بر عملکرد و سودآوری این کارخانه‌های کوچک و متوسط سخن گفت و افزود:
ما در شبکه ایران کالا با تبلیغ رایگان، این صنایع را تقویت می‌کنیم چرا که می‌دانیم حمایت از این صنایع برکات زیادی برای کشور دارد.

دکتر علی عسکری همچنین از اهمیت بالابردن جذابیت برنامه‌های شبکه ایران کالا یاد و تأکید کرد باید با طراحی برنامه‌های جذاب مانند مسابقه و رتبه‌بندی کالاها بر مخاطبان این شبکه افزود.

رئیس سازمان صداوسیما موضوع اقتصاد را موضوعی حیاتی دانست که در تمام بخش‌های سازمان به آن توجه می‌شود. وی بر لزوم همگرایی بخش اجرایی با رسانه ملی تاکید کرد و گفت: تنها با هماهنگی بخش اجرایی و رسانه‌ها و به‌ویژه رسانه ملی است که می‌توان در برنامه‌های کلان کشور به موفقیت رسید و ما هم اکنون به این هماهنگی بسیار امید داریم.

رئیس رسانه ملی افزود: سازمان صداوسیما از وزیران خواسته است کمیته های مشترکی با این سازمان تشکیل دهندتا همگرایی بیشتری با دولت ایجاد شود.

وی با بیان اینکه بهترین کالای ایرانی کالای فرهنگی است که هم درآمدزا و هم اشتغال‌زاست گفت: تا کنون تعداد قابل توجهی از تولیدات نمایشی و پویانمایی رسانه ملی به کشورهای دیگر صادر شده استوباید در این مسیر تلاش بیشتری داشته باشیم.

دکتر علی عسکری همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به صحبت‌های یکی از نمایندگان در خصوص حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی تاکید کرد: رسانه ملی از تمام پیام رسان های معتبر داخلی به طور یکسان حمایت و تبلیغ می‌کندو آن را وظیفه رسانه ملی در این مقطع حساس می‌داند.

دراین نشست قائم مقام رئیس سازمان ، معاونان سیما، صدا و برون‌مرزی ، مدیر شبکه ایران کالا و مدیرکل بازرگانی سازمان گزارش تفصیلی از عملکرد دوماهه سازمان در زمینه حمایت از کالای ایرانی ارائه کردند.

جمشید جعفرپور رئیس کمیسیون فرهنگی در پایان با جمع‌بندی دیدگاه‌های مطرح شده در این نشست گفت: اثر گذاری رسانه ملی غیرقابل انکار است و جنگ روانی دشمن علیه سازمان صداوسیما گواه این مدعاست.

جعفرپور همچنین خواستار تنوع بخشی به برنامه‌هایی که از کالای ایرانی حمایت می‌کنند شد و گفت: جذابیت برنامه‌ها را باید هم از نظر محتوایی هم ساختاری بالابرد. وی افزود: می‌توان با بهره‌مندی از دیدگاه‌های جوانان نخبه و متعهد راه‌کارهای بهتری در این زمینه اندیشیدومیدان تبلیغات رسانه‌ای را جهت‌گذاری کرد.

وی گزارش رسانه‌ملی را به این کمیسیون، در زمینه عملکرد سازمان در حمایت از کالای ایرانی و برنامه‌هایی که تدارک دیده است را موثر و دقیق توصیف کرد و افزود: از تلاش‌های رسانه ملی در این زمینه قدردانی می کنیم و امیدواریم بتواند تا آخر سال این برنامه‌ها به ثمر برسد.

در این جلسه برخی از نمایندگان کمیسیون فرهنگی پیشنهادات، نظران و انتقادات خود را درباره برنامه‌های صداوسیما با محوریت حمایت از کالای ایرانی بیان داشتند.

اکثریت نمایندگان حاضر سازمان صداوسیما را پیشتاز در حمایت از کالای ایرانی دانستند و خواستار توجه بیشتر به این مهم شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها