به گزارش جام جم آنلاین از فارس، سرهنگ علیاصغر شریفی اعلام کرد: عابران پیاده بهعنوان آسیبپذیرترین کاربران ترافیکی همواره در قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی مورد حمایت قرار گرفتهاند. زیرا در صورت کوچکترین برخورد وسیله نقلیه با عابر، امکان بروز شدیدترین آسیبها برای شخص عابر متصور است.
وی افزود: در بند پ ماده 161 آییننامه راهنمایی و رانندگی، رانندگان موظف شدهاند پیش از رسیدن به گذرگاه عابر پیاده و در صورت حضور یا عبور اشخاص، وسیله نقلیه خود را متوقف سازند و همچنین با دادن علامت (روشن کردن فلاشرها) رانندگان پشت سر را نیز به توقف دعوت نمایند تا عابرین پیاده با آرامش عبور کنند.
جانشین معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در رابطه با گذرگاههای عابر پیاده اظهار داشت: پیادهروها، محلهای خط کشی، گذرگاههای غیرهمسطح (پلهای هوایی و زیرگذرها) محلهایی هستند که عابرین مجاز به تردد از آنها میباشند. از این رو حرکت وسایل نقلیه داخل پیادهروها علاوه بر جریمه 65هزار تومانی، 5 نمره منفی را نیز برای راننده متخلف به همراه خواهد داشت و در صورت توقف(پارک کردن) در داخل پیادهروها ضمن جریمه 40هزار تومانی باعث انتقال وسیله نقلیه توسط جرثقیل به پارکینگ نیز میگردد.
سرهنگ شریفی همچنین متذکر شد: عدم رعایت تقدم، تجاوز وسایل نقلیه به گذرگاه عابر پیاده یا توقف در این محلها نیز 20 هزار تومان جریمه را برای راننده متخلف به دنبال خواهد داشت.
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد