به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ نادر رحمانی روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: یک لاستیک مناسب برای استفاده در خودرو به خصوص در جاده ها باید حداقل 60 درصد سالم باشد و حداقل یک سانتی متر عمق عاج داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: اخیرا عده ای سودجو در بازار با توجه گران شدن لاستیک خودرو، به تراشیدن عاج برای لاستیک های کهنه و فرسوده می کنند و با تقلب و نو کردن لاستیک های کهنه در واقع جان مردم را به خطر می اندازند.
سرهنگ رحمانی افزود: لاستیک های صاف که برای فروش در بازار برای آن از خود لاستیک عاج می سازند در واقع هنگام سرعت در جاده، سرپیچ های تند، هنگام ترمز ناگهانی و طی مسیرهای طولانی به دلیل داغ شدن می ترکند و به تصادفات خطرناک از جمله واژگونی خودرو منجر می شوند.
وی اظهار داشت: این گونه لاستیک های تقلبی عموما به دلیل اصطکاک به وجود آمده با آسفالت جاده در فرمان پذیری نیز خوب عمل نکرده و با انحراف از مسیر اصلی سرنشینان را دچار حادثه می کنند.
سرهنگ رحمانی خاطر نشان کرد: مردم باید سعی کنند، هنگام خرید لاستیک خودرو به تاریخ ساخت، سلامت لاستیک، نام برند و ضمانت نامه رسمی آن توجه کنند و لاستیک را فقط از فروشگاه های معتبر خریداری کنند.
رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اظهار داشت: در مجموع صاف بودن لاستیک خودرو از مصادیق نقص فنی است و در صورت بروز تصادف راننده این گونه خودروها مقصر حادثه شناخته می شوند.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد