فرهاد دلقپوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در گفتوگو با خبرنگار جام جم آنلاین به تشریح بخشی از فعالیتهای این سازمان در راستای احقاق شعار حمایت از تولید ملی پرداخت.
وی در توضیح اهمیت این موضوع گفت: در حوزه تولید داخلی با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری، هم عرق ملی و هم یک رسالت دینی داریم. بنابراین مجموعه ما هم در استان گیلان از ابتدای سال تمام برنامهها و رویکردهایش را بر همین اساس بنانهاده است.
دلقپوش ادامه داد: در بخش تولید تلاش ما این است که کالاهای ایرانی با بهترین کیفیت و باقیمت مناسب به مردم عرضه شود، تا مشکلی در موضوع رقابت با کالاهای مشابه خارجی برای فروش پیش نیاید و استقبال عمومی بالا برود. اولویتمان هم این است که کالای به معنی واقعی کلمه ایرانی و با مواد اولیه داخلی تولید کنیم.
رئیس سازمان صمت گیلان اضافه کرد: اگر بخواهم بهصورت مصداقی فهرستی از این تولیدات ارائه بدهم میتوانم به فعالیتهای استان گیلان در حوزه صنعت سلولزی اشارهکنم که اتفاقاً جایگاه بسیار خوبی هم دارد و منابع این صنعت عمدتاً از تولیدات داخلی است. کالای نهایی ما در صنعت سلولزی به درجهای از کیفیت رسیده که میتواند نیاز داخلی و خارجی را بهطور همزمان تأمین کند. در حوزه داروسازی هم صنایع بسیار حساسی مثل داروسازی سبحان و کاسپین راداریم که نیازهای عمده کشور را تأمین میکنند. همچنین در حوزه صنعت صنایع سنگین هم کارخانههای فولاد بسیار خوبی داریم.
او همچنین بیان کرد: ما برای کمک به محصولات تولید استان، برندسازی را شروع کردیم و تعدادی از تولیدات کیفیت بالای استان که دارای نام و نشان هستند در بخش مواد غذایی، پوشاک و دارو را ثبت کردیم تا بتوانیم هم در بازار داخلی و هم در بازار بینالمللی جایگاه مناسبی ازنظر فروش و عرضه ایجاد بکنیم. مثلاً در صنعت نساجی ما شرکتهای خوبی داریم که نامشان از دیرباز با استان گیلان گرهخورده و امسال سعی کردیم هم برای احیای آنها در داخل و هم کمک به رونق بازار خارجیشان گامهای مؤثری برداریم. گروه صنعتی ایران بَرَک ازجمله این صنایع است که خوشبختانه توانستیم برای برند سازی بینالمللیاش موفق عمل کنیم و این شرکت امروز در حوزه بینالملل به جایگاهی رسیده که ماهانه 100 هزار دست کتوشلوار با همین برند ایرانی و با مواد اولیه مرغوب تولید و روانه ترکیه میکند!
دلقپوش در پایان گفت: بهطورکلی در خصوص برخی تولیدات با توجه به شعار امسال استان مابین 10 تا 12 درصد رشد داشتهاند. البته ما بهجز مقوله تولید، فرهنگسازی در خصوص مصرف کالای ایرانی و رغبت مردم به آن را هم که یک اصل اجتنابناپذیر است موردتوجه قراردادیم و برنامههایی در سطح عمومی برگزار کردیم تا مردم به این درک از اهمیت خرید کالای ایرانی برسند که ادامه حیات بسیاری از صنایع داخلیمان و بهتبع اشتغال بسیاری از مردم به انتخاب آنها بستگی دارد.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگوی عیدانه با نخستین مدالآور نقره زنان ایران در رقابتهای المپیک
رئیس سازمان اورژانس کشور از برنامههای امدادگران در تعطیلات عید میگوید
در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با دکتر محمدجواد ایروانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شد