به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، شرکت خودروسازی بیامو سال ۲۰۱۵ با معرفی مدل i8، رسماً به دنیای خودروهای اسپرت هیبریدی پا گذاشت.
i8 که با بهرهگیری از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر توربو با موتور کمکی برقی توانایی تولید ۳۴۹ اسببخار و شتاب صفر تا صد قابل توجه ۴.۴ ثانیهای را دارد، اکنون یکی از پرطرفدارترین محصولات این شرکت آلمانی به شمار میرود.
حال به نظر میرسد که بیامو علاقه زیادی به ورود در بازار سوپراسپرتهای نیرومندتر و گرانقیمتتر پیدا کرده است.
هدف بعدی بیامو نزدیکی به رقبایی همچون پورشه ۹۱۱ توربو، مکلارن 570S و دیگر رقبا خواهد بود.
گفته شده که این سوپراسپرت نیرومند هیبریدی ممکن است جایگزین ارتقاءیافته بیامو i8 باشد اما ممکن است به صورت جداگانه تحت برند M پاور نیز معرفی شود.
پیشبینی میشود این خودرو تا سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه میشود که مطمئناً تا آن زمان، لامبورگینی و فراری نیز محصولات برقی و هیبریدی را به صورت عمده در سبد خود قرار خواهند داد.
در همین خصوص یکی از اعضای تیم مهندسی بیامو گفته «امروزه اگر بخواهید یک خودرو سوپراسپرت بسازید، این کار به سادگی با اضافه کردن موتور برقی به یک پیشرانه بنزینی نیرومند امکانپذیر است».
وی افزود: «تلفیق پیشرانه برقی و بنزینی، استفاده از فیبرکربن در ساختار بدنه و شاسی خودرو و بهکار بردن اندکی هوش و زکاوت شما را به یک سوپراسپرت نیرومند و چالشپذیر میرساند».
هنوز زود است که درباره قدرت این خودرو حرفی زده شود اما انتظار میرود که سوپراسپرت هیبریدی بیامو به توانی بیشتر از ۷۰۰ اسببخار دست یابد. با این تفاسیر قیمت آن نیز احتمالاً از تمامی محصولات بیامو بالاتر باشد.
به نظر میرسد که اولین قدم بیامو برای ساخت این خودرو، انتشار شایعه تولید آن بوده و راه زیادی تا تولید نهایی وجود دارد.
با این وجود این شرکت آلمانی ثابت کرده که توانایی حقیقی کرده شایعات را نیز دارد. سال ۲۰۰۹ بیامو با معرفی کانسپت «ویژن» دست روی رویایی غیرقابل باور گذاشت. ۶ سال بعد در کمال ناباوری، بیامو i8 به عنوان پروژه عملی شده ویژن به بازار عرضه شد.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد